י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

'מקאן' ועד 'אפיקים'

בני גל צריך לקבל החלטה גורלית: להתמזג עם 'אפיקים' או להירכש על-ידי 'מקאן אריקסון'. הכול פתוח

הגיש הצעה סופית. אילן שילוח מנכ"ל 'מקאן אריקסון'
הגיש הצעה סופית. אילן שילוח מנכ"ל 'מקאן אריקסון'

הסערה שעוררה הידיעה על המגעים למיזוג בין 'פרסום גל' ו'אפיקים' עדיין בשיא עוצמתה.

נודע, כי בימים אלו אמור הבעלים של 'פרסום גל', בני גל, לקבל החלטה סופית, מבין שתי אופציות: מיזוג עם 'אפיקים' או להירכש על-ידי משרד הפרסום הגדול בישראל - 'מקאן אריקסון'. בכל מקרה, גל מתכוון לבחור אחת מבין שתי האופציות, ולא להמשיך ולהפעיל את משרדו במתכונת הנוכחית.

הנושא היחיד העומד על הפרק כרגע הוא השווי הכספי של 'פרסום גל'. בעוד בני גל דורש חמישה מיליון דולר עבור רכישת המשרד - המחיר שמוכנים שני המשרדים להציע לו נמוך מזה.

מנכ"ל 'מקאן אריקסון', אילן שילוח, הגיש לגל הצעה סופית וכרגע לא מתנהל משא ומתן בין הצדדים. 'אפיקים' הגישו לגל הצעה גבוהה יותר, והיא כוללת שיתוף פעולה לתחומים שמעבר למגזר החרדי.

ב'פרסום גל' מטופלים תקציבי הפרסום של 'אלעל', 'תנובה' ו'חוגלה'. שלושה תקציבים אלו מטופלים במגזר הכללי ב'מקאן אריקסון'. עם יסוד המחלקה החרדית ב'מקאן', המטרה המוצהרת הייתה להעביר את התקציבים הללו לטיפולם. אולם עד כה, לא התקיים מכרז עליהם.

על-פי הערכות, בשנת 2006 מתכוונות חלק מחברות אלו לצאת למכרז פרסום. ב'מקאן אריקסון' האמינו עד עתה כי יצליחו לשחזר את מקרה 'סלקום' ולהצליח לקבל תקציבים אלו גם במגזר החרדי. עתה נראה, כי שילוח מעדיף לבטח את עצמו ולחזק את כוחו באמצעות רכישת 'פרסום גל'. אולם כאמור, המחיר הסופי אותו הגיש שילוח עדיין נמוך באופן משמעותי, בעיני גל.

מנגד, 'אפיקים' מעוניין לחזק את מעמדו כקבוצת הפרסום המובילה במגזר החרדי והערבי, ולהעמיד לצידה את המפרסמים המובילים במשק הישראלי.

יצוין, כי לעובדי 'פרסום גל' ו'אפיקים' עדיין לא נמסרה אף הודעה רשמית באשר לתוכניות העתידיות.


באדיבות 'ענינים'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד