י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לידיעת ה'שנוררים'

ביל גייטס הודח אמנם מראש רשימת הנדבנים הגדולים, אבל ראש העיר ניו-יורק היהודי התמקם במקום ה-13

תרם ל-843 קבוצות. מייקל בלומברג מוקף במעריצים
תרם ל-843 קבוצות. מייקל בלומברג מוקף במעריצים

ביל גייטס, האיש העשיר בעולם, הודח מראש רשימת 50 הנדבנים הגדולים בארצות-הברית שמפרסם המגזין 'ביזנס וויק' מדי שנה. במקומו של גייטס ניצב מייסד אינטל, גורדון מור. גורדון מור ואשתו תרמו יותר מ-7 מיליארד דולר בשנים 2001 - 2005. אמנם מדובר בסכום נמוך יותר מסך התרומות הכולל של גייטס ואשתו, המתקרב ל-28 מיליארד דולר, אולם בחמש השנים החולפות תרמו הזוג גייטס כ-5.5 מיליארד דולר, מה גם שבמקרה של מור ואשתו מדובר באחוז גבוה יותר מהשווי הנקי שלהם.

מי שהכניסה שלו לפוליטיקה הגבירה את פעילותו הפילנטרופית הוא ראש העיר של ניו-יורק, מייקל בלומברג היהודי, שהונו הפרטי נאמד בשישה מיליארד דולר ושמו מופיע במקום ה-13 המכובד ברשימה המסכמת את התרומות בחמש השנים האחרונות. מאז נכנס לראשונה לזירה הפוליטית, תרם בלומברג 528 מיליון דולר למטרות חברתיות. בעוד שב-1997, הסתכם היקף התרומות שהרים בלומברג למטרות צדקה ב-26.6 מיליון דולר, בשנה שעברה פיזר בלומברג תרומות שהסתכמו ב-139 מיליון דולר. העיתון 'דיילי ניוז', שבדק את יעדי התרומות של בלומברג, גילה כי ראש העיר תרם ל-843 קבוצות, שחלקן פועלות בתחום הקהילתי.

במקום השלישי ברשימה ניצב וורן באפט - השני ברשימת עשירי תבל - עם תרומת של 2.6 מיליארד דולר בחמש השנים החולפות. במקום הרביעי נמצא המשקיע היהודי המיליארדר ג'ורג' סורוס עם תרומות של 2.4 מיליארד דולר.

איש העסקים היהודי אלפרד מאן, העומד בראש קבוצה המפתחת טכנולוגיות בתחום הרפואי, נמצא במקום ה-8 ברשימה עם תרומות של קרוב למיליארד דולר, מהם לפחות 200 מיליון דולר למכוני מחקר רפואיים בישראל ולאוניברסיטה בארה"ב.

המגזין דירג את הנדבנים בעזרת מידע שנאסף מדיווחים חדשותיים, מדו"חות שהגישו מוסדות וקרנות צדקה והתבסס גם על ראיונות עם אנשים בתחום. הדירוג נקבע לפי היקף התרומות שהתבצעו או הובטחו בחמש השנים האחרונות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד