י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

טרף לכולם את הקלפים

ראש הממשלה הולך אל הנשיא. האם ש"ס תיפגע מהמהלך של שרון? ומה יקרה ביהדות התורה? פרשנות

יצר תקדים. אריאל שרון
יצר תקדים. אריאל שרון

ראש הממשלה אריאל שרון החליט לטרוף לכולם את הקלפים. לאחר ימים ארוכים של הערכות על המשך דרכו הפוליטית, ולאחר סידרת פגישות שקיים במהלך היום האחרון עם נציגי המפלגות החרדיות והדתיות, החליט שרון, בהחלטה דרמטית, לפרוש מהליכוד ולהקים מפלגה חדשה.

הבוקר מתכוון שרון להגיע אל בית הנשיא ולהגיש בפניו מכתב התפטרות מתפקידו, לבקש ממנו לפזר את הכנסת ולקבוע בחירות חדשות, בתוך פרק הזמן הקבוע בחוק - שלושה חודשים. זאת במידה ולא ימצא מועמד אחר שיוכל להרכיב ממשלה חדשה בתוך 21 יום. בכך מנסה שרון להשיג את מבוקשו – בחירות בזק בתוך תקופה קצרה, בניגוד מוחלט לעמדתם של ראשי המפלגות החרדיות, אשר ביקשו לדחות את הבחירות ככל האפשר, כל אחד מסיבותיו הוא.

יו"ר מפלגת העבודה הנבחר, ח"כ עמיר פרץ, היה הראשון שנתן את האות להקדמת הבחירות. ההחלטה שהתקבלה אמש במרכז מפלגת העבודה לפרוש מן הממשלה ולהפסיק את השותפות עם הליכוד, הביאה להאצת המהלכים להקדמת הבחירות.

אולם בעוד פרץ ויתר מפלגות האופוזיציה ניסו לאלץ את שרון לקבוע את מועד הבחירות במועד הנוח והרצוי להם, הרי ששרון גמר אומר כי הוא זה שיקבע את מועד הבחירות. השאלה היחידה שנותרה תלויה בחלל האוויר הייתה: האם יישאר שרון בליכוד או שיפרוש ויקים מפלגה חדשה.

סביב מהלך זה היו בימים האחרונים הערכות וספקולציות מכל כיוון אפשרי. אולם, אתמול בבוקר כבר ניכרו הסימנים הראשונים מלשכת שרון כי פניו החוצה. גם ההליכים שנקטו אנשיו בכל הנוגע לרישום מפלגה חדשה אצל רשם המפלגות, נתנו את האות למספר שרים בכירים בליכוד, בהם השרים מופז וכץ, אשר הודיעו על כוונתם להתמודד על ראשות הליכוד.

שר הביטחון שאול מופז הודיע, כי הוא נשאר בכל מקרה בליכוד. "אם תקום רשימה חדשה, אני מודיע שאני נשאר בליכוד ואני קורא לראש הממשלה להישאר בליכוד, כי רק ליכוד מאוחד ינצח את הבחירות", אמר מופז. כרגע נאלץ מופז להישאר רק עם הודעתו הראשונה.

וכך, בעוד שרון יוצר מצב חסר-תקדים לפיו ראש ממשלה נוטש את מפלגתו ורץ בבחירות תחת מפלגה חדשה, הולכת ומתארכת רשימת המועמדים בליכוד: נתניהו, לנדאו, כץ ומופז.

תמונת המפה הפוליטית טרם ברורה, אך במפלגות החרדיות בוקה ומבולקה. איש לא ציפה שם שהמהלכים להקדמת הבחירות יקרמו עור וגידין במהירות הבזק. בש"ס עוד לא הספיקו להתאושש מבחירתו של עמיר פרץ, שגנב להם את האג'נדה החברתית. ביהדות התורה טרם הספיקו לעשות סולחות, וכל צד עדיין מתחפר בעמדתו.

ש"ס, אגודת ישראל ודגל התורה, רצו לדחות, ככל שניתן, את הקץ ולהתארגן לקראת הבחירות.

אך שרון טרף לכולם את הקלפים.

במצב שנוצר - וגם הסקרים מצביעים על כך - תרד ש"ס בבחירות הקרובות במספר המנדטים. מה שהביא את ראשי המפלגה לפתוח בצעדים שיחזירו את אריה דרעי הביתה ובכך להציל את המפלגה מתבוסה קשה בבחירות הקרובות.

באגודת ישראל ובדגל התורה, ייאלצו בימים הקרובים לקבל הכרעה לא קלה: האם פניהם לאיחוד, או שמא כל מפלגה תיאלץ להלחם בחירוף נפש על כל קול.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד