י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שיוויון לא, גם התנצלות לא

'ועדת השמונה' של אגו"י התכנסה והחליטה לוותר על הדרישה להתנצלות. ייפתח מו"מ שלא על בסיס שוויוני

הדעות חלוקות. גפני ורביץ השבוע בכנסת
הדעות חלוקות. גפני ורביץ השבוע בכנסת

'ועדת השמונה' באגודת ישראל, התכנסה היום כדי להחליט כיצד להגיב לפניית 'דגל התורה' לרוץ בבחירות הקרובות ברשימה משותפת, לאחר שקיבלה פניה רישמית מ'דגל התורה' לאיחוד המפלגות לקראת הבחירות, זאת בהוראת הגרי"ש אלישיב.

כזכור, נפגשו נציגי 'דגל התורה' בכנסת, הח"כים אברהם רביץ ומשה גפני עם הגרי"ש אלישיב, אשר הורה להם לפתוח במגעים לריצה משותפת בבחירות עם סיעת 'אגודת ישראל', תחת רשימת 'יהדות התורה', על בסיס שיוויון מלא בין המפלגות. יחד עם זאת ציין, כי במידה והמגעים יעלו על שרטון, תחפש 'דגל התורה' מסגרת פוליטית אחרת, או שתרוץ ברשימה עצמאית.

ב'דגל התורה' מיהרו לשגר את המכתב, כדי לקבל תמונת מצב מוקדם ככל האפשר, האם אכן קיימת אפשרות של הליכה משותפת על בסיס שיוויוני.

היום התכנסה 'ועדת השמונה' של אגו"י, וקיימה דיון בפניית 'דגל התורה'. במהלך הדיון העלה ח"כ ליצמן את דרישתו, ש'דגל התורה' תפרסם בקשת סליחה בפני האדמו"ר מגור, אך בניגוד לדבריו בכלי התקשורת, לא הציג זאת כתנאי לפתיחת המו"מ.

בסיום הדיון הודיעה אגו"י, כי היא נענית בחיוב לפניית 'דגל התורה', אולם היא מתנגדת לדרישה שהאיחוד יהיה על בסיס שיוויוני, אלא במתכונת כפי שהיתה בבחירות האחרונות: המקום הראשון יהיה שמור ל'אגודת ישראל' (אותו תופס באופן מסורתי נציג 'הסיעה המרכזית' באגודת ישראל), ובחמשת המקומות הראשונים יהיו לדגל התורה רק שני נציגים.

הודעת אגו"י שהיא מתנגדת לאיחוד על בסיס שיוויוני, סותרים את דבריו של הגרי"ש אלישיב, ולא ברור עתה האם התעקשותה של אגו"י תביא בסופו של דבר להליכה נפרדת. נציגי 'דגל התורה' אמורים להפגש שוב עם הגרי"ש אלישיב, ולשמוע את עמדתו באשר להמשך המגעים עם אגו"י.

ב'דגל התורה' חלוקים הדיעות באשר להמשך המו"מ. ח"כ רביץ כבר הודיע, כי האיחוד יהיה רק על בסיס שיוויוני. ואילו ח"כ גפני מוכן לאיחוד גם במתכונת הבחירות האחרונות. הדיעה הרווחת בקרב עסקני 'דגל התורה', כי במידה ואגו"י לא תסכים הפעם להיענות לדרישה לשיוויון בין המפלגות, יש לרוץ בבחירות ברשימה נפרדת.

,
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד