י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

שבת חברון

שבת פרשת 'חיי שרה' היא שבת שבה מתלכדים סביב 'מערת המכפלה' יהודים מכל הזרמים והחוגים

מערת המכפלה בחברון. צילום: באדיבות אתר חברון
מערת המכפלה בחברון. צילום: באדיבות אתר חברון

שבת פרשת 'חיי שרה' היא שבת שעם ישראל בא לשפוך את ליבו לפני קונו במקום בו טמונים 'האבות והאמהות'.בתפילה כי בזכות תפילת ההמונים במקום הקדוש הזה ובזכות מעשיהם וצדקתם של 'ישני חברון' ניוושע.

'אולם יצחק' הגדול והמרשים מפונה מיושביו הערביים המחזיקים בו ברוב רובם של ימות השנה, פרט ליום כיפור, שבת פרשת 'חיי שרה' ועוד כמה ימים מוגדרים. בשאר ימות השנה כאמור, תפילת היהודים אסורה 'באולם יצחק', אשר ניתן על ידי ממשלת ישראל לפלשתינים. פתיחת אולם יצחק ליהודים הוא בתנאי ובמקביל לימים שהם הערבים מקבלים לרשותם את כל המערה.

בימים אלו שכל אולמות המערה בידי ישראל מתקיים בנו הפסוק - 'והמערה אשר בו לך נְתתיה לעיני בני עמי'. שטיחי המסגד קופלו והונחו בצדדים יחד עם שאר כליהם. והמקום הקדוש הזה הפך כולו כמקשה אחת להיות צינור תפילה יהודית שכללה גם היא כמקשה אחת את כל הגוונים והחוגים בעם ישראל. כולם בתפילה ובבקשה מבורא עולם, שיזכור את שבועתו לאבות ויביא לנו גאולה בקרוב.

בחוץ ניסו פורעים ערביים לשבש את התפילות ולבצע פיגוע, בחסדי שמיים נמנע מהם הדבר, הם נלכדו על ידי כוחות צה"ל כאשר בכליהם נמצאו סכינים, והועברו לחקירת גורמי הביטחון, והשבת עברה על היהודים בשלום.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד