י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

שוב מבטיחים?

שר התחבורה הבטיח אמש לסגנו כי לא יפגעו במערות הקבורה שהתגלו בימים האחרונים בתוואי כביש 6

אירוע בכביש 6
אירוע בכביש 6

שר התחבורה מאיר שיטרית הבטיח אתמול שוב לסגנו הרב הלפרט כי הוא עומד בהבטחתו כי לא יחפרו קברים שהתגלו לאחרונה בכביש 6 בקטע הדרומי בסמוך לקרית גת.

בימים האחרונים הגיעו אל הרב הלפרט פניות מהעסקנים העוסקים בשמירה על כבודם של קברי ישראל כי בידיהם נמצאות ידיעות כי רשות העתיקות מתכוננת בימים אלו ממש לפגוע בקברים שנמצאו בתוואי סלילתו של כביש 6 בסמוך ל'שדה משה' ו'נועם', וזאת לבקשתה של חברת חוצה ישראל הסוללת את כביש 6.

העסקנים הודיעו לסגן השר כי נודע להם באקראי כי משטרת קרית גת נערכת לאבטח את העבודות ולמנוע מציבור יראי ה' המעניינים למחות ולהפריע לחפירות להגיע לאזור העבודות.

מיד עם קבלת ההודעה פנה הרב הלפרט במכתב בהול לשר התחבורה מר מאיר שיטרית והעמידו על חומרת המעשה, בהדגישו כיח הוא השר הבטיח בכתב ידו כי בכל מקום שיתגלו קברים בתוואי סלילתו של כביש 6, העבודות יופסקו לאלתר עד לבירור הסוגיא ע"י ועדת שרים מיוחדת שתקבל את הסכמתה מהרבנים הראשיים לישראל.

אתמול, כשנודע לסגן השר כי העבודות אמורות להתקיים במחטף היום יום ג', הגיע סגן השר במיוחד לכנסת, שם השתתף שר התחבורה בישיבת סיעתו החדשה "קדימה", הוציאו מהישיבה ודרש ממנו להורות באופן מידי והחלטי לכל הנוגעים בדבר כי הבטחתו לבל יחפרו קברים בעינה עומדת.

שר התחבורה נענה לבקשתו של סגנו וצר קשר ישיר עם מנכ"ל משרדו החדש מר אריה בר וסיפר לו כי קיימת הבטחה שלו מהעבר כי לא יחפרו קברים בתוואי כביש 6, וגם כעת הוא דורש שיפעלו עפ"י הוראות אלו הידועות לאנשי חברת "חוצה ישראל".

מנכ"ל המשרד הבטיח להודיע לכל הנוגעים בדבר על הוראתו המיוחדת של השר, הרב הלפרט הודיע כי ימשיך לעקוב מקרוב אחר העבודות הנעשות במקום במטרה למנוע ח"ו נסיון של פגיעה כל שהיא בקברי ישראל.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד