י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"שרון מזכיר את מוסוליני"

ח"כ מאיר פרוש תוקף במליאת הכנסת: "שרון מזכיר לי בהתנהלותו את הרודן האיטלקי בניטו מוסוליני"

ח"כ מאיר פרוש. צילום: שוקי לרר
ח"כ מאיר פרוש. צילום: שוקי לרר

חבר הכנסת מאיר פרוש תוקף שוב: בנאום שנשא היום במליאת הכנסת אמר פרוש כי ראש הממשלה, אריאל שרון, מזכיר לו בהתנהלותו את הרודן האיטלקי הפאשיסטי בניטו מוסוליני.

ב'גלי צה"ל' דווח כי נציגי מפלגת 'קדימה', מפלגתו של שרון, דרשו מפרוש להתנצל, אך הוא סרב בטענה שקיימים קוי דימיון רבים בין השניים.

חילופי הדברים התנהלו במהלך דיון במליאת הכנסת על מצבן של המועצות הדתיות. פרוש מתח ביקורת על ראש הממשלה ועל בנו ח"כ עמרי, המתערב לטענתו במינויים במועצות הדתיות.

במהלך נאומו אמר פרוש: "שרון מזכיר במידה רבה את בניטו מוסוליני האיטלקי. גם מוסוליני עזב מפלגה אחת וייסד מפלגה אחרת משלו. גם הוא כיהן כראש ממשלה עד שהשתכנע לכונן דיקטטורה והפך לדוצ'ה (...). שרון מדבר כבר על משטר נשיאותי כדי שיוכל בכלל לעשות במדינה ככל העולה על רוחו. דוצ'ה שרון".

סגן שר הביטחון, זאב בוים (קדימה), שייצג את הממשלה בדיון, מיהר לבקש מפרוש לחזור בו מדבריו. "אני חושב שאלו דברים שלא ראוי שייאמרו פה בכנסת", אמר.

על כך השיב פרוש: "אתה היית צריך להתבייש בכך שרבים קוראים למדינת ישראל 'שחיתוסטאן'. זה הרבה יותר חמור. זה הרבה יותר פוגע. זה שם רע לכל המדינה".

בוים השיב: "כמי שהיה בן ברית של היטלר, אני חושב שזה לא ראוי. אני חושב שתחזור בך. זו בושה שח"כ פה ישווה איזשהו ראש ממשלה בישראל או בכלל מנהיג בישראל עם מוסוליני". אך פרוש לא נכנע, וחזר על טיעונו: "למה אתה נפגע? אתה צריך להיפגע מכך שהמדינה הזו היא מדינת 'שחיתוסטאן'".

ח"כ נסים דהן (ש"ס), שניהל את הישיבה, נואש מחילופי הדברים בין השניים וחתך את דברי את פרוש. "חבל על הזמן. אתה רק מחריף את המצב" העיר.

בניטו מוסוליני היה עריץ איטלקי, ששלט באיטליה בשנים 1922 עד 1943. הוא ביטל את השלטון הדמוקרטי באיטליה והחליף אותו בשלטון רודני, שנשלט על-ידי המפלגה הפשיסטית האנטי דמוקרטית. הוא ניחן בדעות לא עקביות והחליף תדיר את עמדתו בנושאים עקרוניים. כך הפך מסוציאליסט הדוגל במהפכה מרקסיסטית נוסח מהפכת אוקטובר ללאומן אימפריאליסט.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד