י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"יש המון משותף לי ולחרדים"

שלי יחימוביץ' מפתיעה בריאיון פוליטי ראשון שהעניקה לידידיה מאיר: "סולדת מהשיח האנטישמי נגד החרדים"

"אנחנו ממש מצרים את צעדיו של הציבור החרדי". שלי יחימוביץ
"אנחנו ממש מצרים את צעדיו של הציבור החרדי". שלי יחימוביץ

המועמדת החדשה של מפלגת העבודה , אשת התקשורת שלי יחימוביץ', התראיינה היום (ד') לתוכנית 'התעוררות' בהגשת ידידיה מאיר, המשודרת ברדיו 'קול חי', והפתיעה באהדתה לציבור החרדי: "אני סולדת מהשיח האנטישמי שיש בציבור החילוני על החרדים. יש פה מוטיבים אנטישמיים. הציבור החרדי הוא מיעוט נרדף ולא רוב רודף כמו ששינוי מנסה להציג אותו. חלק גדול מדי של הישראלים מגדירים את הזהות היהודית שלהם באמצעות שנאת החרדי. אני לא חטאתי בזה".

היה זה ריאיון פוליטי ראשון מאז הודיעה על התמודדותה בפריימריז של מפלגת העבודה, לאחר שהתפטרה מחברת החדשות של ערוץ 2. יחימוביץ הוסיפה: "אני חושבת שאנחנו ממש מצרים את צעדיו של הציבור החרדי בארץ, וגם אם אני אכן אממש את מטרתי ואהיה פוליטיקאית, אני חושבת שיש המון דברים משותפים לי ולפוליטיקאים החרדים".

לדבריה, כבר שוחחה עם פוליטיקאים חרדים. "רק על קצה המזלג, למשל, שמירת השבת, שאני מאוד מעוניינת בה בהיבט הסוציאלי שלה. אני חושבת שמה שקורה - חילול שבת בראש חוצות בקניונים הפתוחים - זה דבר שהוא מחריד מבחינה סוציאלית, וגם מבחינת התרבות של החילונים. וכאן אפשר לחבור - פוליטיקאים חילונים וחרדים ולהפסיק את הדבר הזה. גם המלחמה בפורנוגרפיה זה בהחלט דבר משותף לי ולח"כים חרדים".

יחימוביץ' גם שללה גיוס חובה לבנות: "אני חושבת שבנות לחלוטין לא חייבות, אולי אפילו לא צריכות. בוודאי צריך לאפשר להן שלא לשרת בצבא, מכל מיני סיבות: נערה בת 18 שנכנסת לצבא, שהוא מלכתחילה מערכת שלא מאפשרת התקדמות זהה להתקדמות של גבר, נכנסת לעולם שהוא כל כך גברי, כל כך שוביניסטי, שיש בו לעיתים כל כך קרובות הטרדות מיניות, לא חייבת להיות שם".

בעיתון 'המודיע' הוזכר דבר המעבר של יחימוביץ ל'עבודה' בקצרה, ואילו ב'יתד נאמן' לא נכתב על כך דבר. יחימוביץ' הצטערה לשמוע כי העיתונות החרדית כמעט שלא ייחסה חשיבות להחלטתה לעבור לפוליטיקה. "זה לא מגיע לי", אמרה. "מעולם לא תקפתי את הציבור הזה באופן לא הוגן. מעולם לא עשיתי פינה נגד חרדים. להיפך, תמיד הוכחתי שהישיבות מקבלות פחות מהאוניברסיטאות".

יחימוביץ' גילתה בסוף הריאיון כי שמה המלא הוא רחל על שם סבתה שנספתה בשואה, וסירבה לבקשתו של המראיין ידידיה מאיר לבחור שיר חסידי, כפי שנוהגים המתארחים בתוכנית. "אני לא משחקת את המשחק הזה, כאילו אני שומעת את המוזיקה הזאת. אני לא שומעת מוזיקה חסידית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד