י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

המכתב שמסעיר את העיר

רבני קרית ספר פרסמו "אזהרה חמורה" בעקבות מכתב שנשלח נגד גוטרמן, בדרישה למנות ועדה ממונה

אוי שכך עלתה בעירנו. קסלר וגוטרמן
אוי שכך עלתה בעירנו. קסלר וגוטרמן



רבני העיר קרית ספר, פרסמו היום בחוצות העיר "אזהרה חמורה", בעקבות מכתבי תלונה שנשלחו לאחרונה נגד ראש המועצה יעקב גוטרמן. על המכתב, שפורסם בכל בתי הכנסת ועל לוחות המודעות, חתומים רב העיר הרב מאיר קסלר, הרב ישראל זיכרמן, רבה של אחוזת ברכפלד, והרב שלמה זלמן אולמן, מו"צ בעיר.

בשבועות האחרונים מתנהל בעיר מאבק איתנים בפרשת מינוי מנכ"ל למועצה. ראש המועצה יעקב גוטרמן מבקש למנות לתפקיד את קב"ט המועצה, יאיר קירשבוים. לאחר שנודע על כוונה זו לרב קסלר, הוא פנה לגרי"ש אלישיב אשר הטיל ווטו על המינוי.

בין גוטרמן לרב העיר שוררים יחסי איבה עמוקים, לאחר שהרב קסלר התנגד ערב הבחירות, ובחריפות רבה, להצבתו של גוטרמן כמועמד לראשות המועצה.

גוטרמן לא התייאש ועירב בפרשת מינוי המנכ"ל למועצה את הרב משה מרדכי קארפ, הנמנה עם באי ביתו של הגרי"ש אלישיב, והוא החל בפעילות נמרצת כדי לממש את מבוקשו של גוטרמן, אשר דאג רק לאחרונה למנות את הרב קארפ לרב הגבעה הצפונית.

בסופו של דבר, התייצבו שני הרבנים בביתו של הגרי"ש אלישיב, ובסיום השיחה יצא הרב קסלר וידו על העליונה, אך הסכים בסופו של דבר למינוי בורר במחלוקת. פרשה מינוי זה, שעוד תגרור אחריה כותרות ומכתבים רבים, לא תרד במהירות מסדר היום הציבורי בקרית ספר.

במקביל, ממשיכים מתנגדיו של גוטרמן להתלונן נגדו בכל מוסד אפשרי. זאת לאחר שכבר הגישו תלונות רבות ליחידה הארצית לחקירות הונאה, אשר חקרה אישים רבים בעיר, ובהם גם את ראש המועצה.

לאחרונה שיגרו אנשי האופוזיציה מכתב למשרד הפנים, ולאחר שפירטו את תלונותיהם הרבות, דרשו לפזר את המועצה ולהקים ועדה ממונה שתנהל את ענייני העיר.

גוטרמן שנכשל לפי שעה במאמציו למנות את מקורבו קירשבוים למנכ"ל המועצה, פתח במסע נגד רב העיר, בטענה כי הוא העומד מאחורי מכתב התלונה למשרד הפנים. בכך ניסה להכפיש את הרב קסלר ולזכות בתמיכתו של הגרי"ש אלישיב במינוי.

הרב קסלר, שהיה נסער מאוד לאחר ששמע את טענתו של גוטרמן, התבטא במילים חריפות ביותר נגדו, אך מיהר לפרסם מכתב, כאמור, יחד עם עוד שני רבנים, בו מחה נגד משלוח מכתבי התלונה.

המערכה רק בראשיתה

"באנו בזאת בדבר המצב החמור", כותבים הרבנים, "שישנם אנשים בתוכנו שמחוסר אחריות מנסים ללא הרף לרדוף ולסכן את ראש המועצה שיחי' ואישים נוספים ומאיימים ג"כ על המשך תפקודה של המועצה, ועלינו להבהיר שהדברים הנעשים הם אסורים באיסור גמור, ואוי שכך עלתה בעירנו שכל פעולה שאיננה מוצאת חן בעיני מאן דהוא מיד פונים בתלונה לשלטונות, ועליהם לדעת שכל מינוי הוא משמיא... כמו"כ מצירים אנחנו ומוחים על כך שמכל הצדדים תולים בנו דברים חמורים אלו, ודי ביזיון וקצף".

המכתב שגרם לסערה גדולה בעיר, עדיין לא הביא להרגעת הרוחות בין הניצים, והמערכה בפרשה עוד תמשך בתקופה הקרובה.

מקורביו של גוטרמן טוענים, כי בסופו של דבר יצליח לבצע את המינוי. "מההיסטוריה למדנו, שתמיד גוטרמן בסוף ניצח את הרב. צריך רק סבלנות והכל יסתדר על הצד הטוב ביותר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד