י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

דיל הדילים: שרון תומך במופז

התמודדות מופז על ראשות הליכוד נעשית בתיאום מלא עם שרון. מהלך מבריק שנועד ליום שלאחר הבחירות

הכל מתואם. שרון ומופז (צילום ארכיון)
הכל מתואם. שרון ומופז (צילום ארכיון)

מועמדותו של שר הבטחון שאול מופז לראשות הליכוד נעשתה בתיאום מלא עם ראש הממשלה אריאל שרון. אנשיו של שרון בליכוד, אף יתמכו בבחירות הפנימיות במופז, במאמץ משותף של השניים למנוע את בחירתו של בנימין נתניהו כמועמד הליכוד לראשות הממשלה. השניים אף סיכמו ביניהם, כי מיד לאחר הבחירות יצטרף מופז לממשלת שרון וימשיך בתפקידו כשר הבטחון.

'ידיעות אחרונות' פרסם אתמול בכותרתו הראשית, כי אנשי שרון יתמכו במועמדותו של סילבן שלום בבחירות הפנימיות בליכוד. ידיעה זו עומדת בסתירה למידע מוסמך ואמין שהגיע ל'בחדרי חרדים', לפיו, דבריו של מופז כאילו ביקש ממנו שרון להצטרף למפלגת 'קדימה', נועדו כדי להציג את מופז כמי שסירב להצעה של שרון, בעוד שהתמודדותו של מופז בליכוד נעשתה בתיאום מלא עם שרון.

המהלך המבריק של שרון נועד ליום שלאחר הבחירות. בחירתו של נתניהו תמנע את הצטרפות הליכוד לקואליציה, שכן שרון ונתניהו לא יוכלו לשבת יחד סביב שולחן הממשלה. לעומת זאת, בחירתו של מופז תוכל לחזק את ממשלת שרון.

במהלך זה מנסה שרון לשמור על אנשי הליכוד שחברו אליו למפלגת 'קדימה', ולאפשר את חזרתם למפלגת האם בתום עידן שרון בפוליטיקה הישראלית.

שרון ומופז, ידידים ותיקים מזה שנים רבות, ידידות שהתהדקה במהלך כהונתו של מופז כרמטכ"ל, פעלו בקדנציה האחרונה בשיתוף פעולה הדוק וקרוב ביותר, ובין השניים יש תיאום מלא לא רק בנושאים בטחוניים, אלא גם במישור הפוליטי. זאת לעומת היחסים בין שרון לסילבן שלום שידעו עליות ומורדות במהלך השנים. שרון אינו נותן אימון מלא בשלום.

כדי להסתיר את התיאום המלא בין מופז לשרון, הפיצו אנשי שרון כאילו בכוונתם לתמוך במועמדותו של סילבן שלום בבחירות הפנימיות בליכוד, בעוד שלפי הפעילות בשטח של אנשי שרון, אין כל ספק כי הם יתמכו במועמדותו של מופז, במאמץ לשמור על אחיזתם בליכוד ליום שאחרי 'קדימה'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד