י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרב מגן על הנשיא

הנשיא החדש של פולין מואשם בקשרים עם לאומנים אנטישמים. הרב הראשי מרדכי שודריך יצא להגנתו

נשיא פולין השמרן לך קצ'ינסקי
נשיא פולין השמרן לך קצ'ינסקי

בעוד שנשיא פולין החדש, לך קצ'ינסקי, מואשם שנבחר בתמיכת גורמים אנטישמים, יוצא הרב הראשי של פולין, הרב מייקל שודריך להגנתו, בטענה כי הפוליטיקאי "הוגן כלפינו".

"בכל ההתנהלות שלו איתנו, הוא היה פתוח, הוגן והפגין כבוד לצרכים של היהודים המקומיים ומקומם בפולין. השמועות עליו, בטענה שהוא אנטישמי, אינן נכונות. אני חושב שהוא יהיה שותף מאוד חזק במאבק נגד אנטישמיות".

קצ'ינסקי, שייכנס לתפקידו החודש, הוא איש מפלגת הימין המסורתית-לאומית "חוק וצדק", ונחשב כקתולי שמרן. בעוד שקודמו בתפקיד, אלכסנדר קוואשנייבסקי, נחשב פופולרי בעיני היהודים המקומיים וארגונים יהודיים בינלאומים, קצ'ינסקי מואשם בקשרים עם גורמים לאומנים, ואנטישמים בחלקם.

"פגשתי אותו מספר פעמים והוא אדם שמכבד את מילתו, אפילו שהיו לו יותר סיבות לעזור ללאומנים הימנים מאשר לאינטרס היהודי", הוסיף הרב שודריך, אמריקני המתגורר בוורשא למעלה מעשור, ומכהן כרב הראשי.

השניים עמדו בקשר כשקצ'ינסקי היה שר המשפטים ואחראי על חקירת נושא ג'דוואבנה, המקום בו נרצחו מאות יהודים על-ידי אזרחים פולנים בשנת 1941. הנושא הוחבא והושתק עד לשנת 2000, עם פרסום ספר שחשף כי את הרצח ביצעו תושבים מקומיים ולא החיילים הנאצים, כפי שהממשלה טענה עד אז.

בתפקידו כראש עיריית וורשא, העניק קצ'ינסקי 13 מיליון דולר מכספי העירייה לבניית המוזיאון להיסטוריית יהודי פולין. הוא גם שכנע את הממשלה הפדרלית להוסיף עוד 13 מיליון דולר על הסכום שלו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד