י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

'אירופה' בירושלים

אדמורי"ם, רבנים, ראשי-ישיבות ואישי-ציבור, השתתפו בחנוכת משרדי 'מרכז רבני אירופה' בירושלים

מעמד חנוכת משרדי 'מרכז רבני אירופה' בירשלים. צילום: שוקי לרר (לחץ להגדלה)
מעמד חנוכת משרדי 'מרכז רבני אירופה' בירשלים. צילום: שוקי לרר (לחץ להגדלה)

במעמד מרשים, בו השתתפו אדמורי"ם, רבנים, ראשי-ישיבות ואישי-ציבור, נחנך ביום ב' בערב משכנו החדש של ארגון 'מרכז רבני אירופה' ב'בית השנהב', בגבעת שאול בירושלים.

משלחת רבנים מיוחדת הגיעה לישראל מטעם 'מרכז רבני אירופה' כדי לחנוך את משרדי המרכז בירושלים, ובראשם הגה"צ רבי אלחנן הלפרין מלונדון, הרב גרשון-מענדל גרליק ממילאנו, הרב יוסף-דוד פרנקפורטר מפאריס, הרב צבי-אלימלך הלטובסקי, רב 'מרכז רבני אירופה', מנכ"ל המרכז הרב משה גרליק, המזכ"ל הרב מנחם מרגולין והרב יוסף קורניק.

חלק מחברי המשלחת נפגשו ביום ראשון עם מנהיג תנועת ש"ס, הגר"ע יוסף, בביתו. הגר"ע אירח אותם בלבביות רבה, ושוחח עם חברי המשלחת במשך יותר מחצי שעה.

את מעמד חנוכת המשרדים פתח בדברי ברכה הגה"צ רבי אלחנן הלפרין שליט"א, נשיא התאחדות קהילת החרדים בלונדון וחבר נשיאות 'מרכז רבני אירופה', שדיבר על חשיבות איגוד הרבנים החרדים במסגרת 'מרכז רבני אירופה', אשר כוחם רב בביצור גבולות התורה והיהדות ביבשת.

כ"ק האדמו"ר מנדבורנה שליט"א בירך את הנוכחים וחיזק את ידי העושים במלאכת הקודש, ובראשם את הגאון רבי צבי אלימלך הלטובסקי שליט"א רב 'מרכז רבני אירופה'.

הגאון רבי גרשון מנדל גרליק אב"ד מילאנו וחבר מועצת הרבנים שע"י 'מרכז רבני אירופה', בירך בשם המרכז את כל הבאים למעמד והודה למחזקים את המרכז מהארץ ומאירופה .

הגה"צ רבי משה הלברשטם שליט"א, חבר הבד"צ של 'העדה החרדית' בירושלים עמד על ייחודיותו של 'מרכז רבני אירופה' שהוא המקדש שם שמים ומביא את דבר היהדות החרדית לקהילות ישראל בתפוצות.

הגאון רבי יוסף דוד פרנקפורטר, רב דק"ק עדת יראים פריז וחבר מועצת 'מרכז רבני אירופה', דיבר על חשיבות הקמת המשכן בירושלים שיהיה לאחיעזר ולאחיסמך לרבני אירופה המגיעים לארץ ישראל.

האדמו"ר מקאליב שליט"א בירך והפליג בחשיבותו הזכות של קירוב הרחוקים.הגאון רבי יהושע נויבירט שליט"א, מחבר 'שמירת שבת כהלכתה' עמד על הצורך והזכות של 'מרכז רבני אירופה' בחיזוק גדרי ההלכה באירופה.

הרב משה גרליק מנכ"ל המרכז, מסר לרבנים שמטרת המשרד בירושלים היא צינור קשר בין יהדות אירופה לרבני ארץ ישראל, לעזור לרבני אירופה בכל שאלה ובקשה שדורשת מענה מידי מרבני ארץ ישראל.

בקביעת המזוזות במקום נתכבדו הגה"צ רבי אלחנן הלפרין, האדמו"ר מנדבורנה, הגה"צ רבי משה הלברשטאם, האדמו"ר מפינסק קרלין, והגאון הרב ר' גרשון מנדל גרליק אב"ד מילאנו.

באירוע השתתפו גם האדמו"רים מדושינסקא, טשאקעווע, נקילשבורג, קופיטשניץ וטריסק, הגאונים רבי משה סאקס, רבי זלמן נחמיה גולדברג, רבי אליהו וינד, חבר בד"ץ מחזיקי הדת של בעלזא. רבי חיים דוד שוואקס, חבר בד"צ מחזיקי הדת, הרה"ר לישראל הרב יונה מצגר, רבי לוי רבינוביץ בעל מעדני השולחן, ובנו רבי גמליאל רבינוביץ.

כמו כן השתתפו הרב מנחם פרוש יו"ר מרכז אגו"י ירושלים, בנו ח"כ מאיר פרוש, הרב משה גבירץ, חבר הוועד הפועל העולמי של אגו"י, המזכ"ל לשעבר של 'ועידת רבני אירופה', ר' משה רוז, ר' חיים מילר, מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל מר עודד וינר ועוד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד