י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ברכפלד: גניבה ו'עוקץ'

בפריצה לבית רבה של ברכפלד נגנבו 100 אלף דולר * צעיר מקומי 'עקץ' מוסדות ואנשים ברבע מיליון דולר

שם רע לעיר. הרבנים קסלר וזיכרמן
שם רע לעיר. הרבנים קסלר וזיכרמן



בתוך שבוע ימים התרחשו באחוזת ברכפלד שבמודיעין עילית שני אירועים חמורים, שהפכו לשיחת היום בעיר. זה התחיל בפריצה לבית רבה של אחוזת ברכפלד, הרב ישראל זיכרמן, שם נגנבה כספת בה הוטמנו למעלה מ-100 אלף דולר.

הפריצה בוצעה בעת שהרב זיכרמן שהה בחו"ל בראש משלחת השחיטה של בד"ץ 'שארית ישראל'. אשת הרב, ששבה הביתה, מצאה את הדירה פרוצה, וכעבור זמן קצר נותרה בהלם, לאחר שהתברר שהפורצים ידעו בדיוק לאן פניהם מועדות, וכי אין כל ספק, שידו של אחד התושבים - המכיר את הנעשה בביתו של הרב - הייתה במעל.

המשטרה חוקרת את הפרשה בצורה אינטנסיבית. שמותיהם של מספר חשודים מרכזים התפרסמו בימים האחרונים, אך נכון לרגע זה, עדיין לא נלכד הגנב. בעיר כולה קיבלו את הגניבה בצורה קשה מאוד. "הפרשה הזו מוציאה שם רע מאוד לעיר. זה כתם שלא ימחה במהרה", אמר אחד הרבנים החשובים.

פרשת הכסף


במקביל לגניבה, התפוצצה השבוע בעיר פרשה נוספת, חמורה לא פחות: אברך צעיר, תושב ברכפלד, נטל בתקופה האחרונה הלוואות בסכום כולל של כ-250 אלף דולר - וכעת נותרו מנהלי מוסדות וגחמי"ם, כמו גם אנשים פרטיים לא מעטים, מול שוקת שבורה.

האברך הצעיר (25) נהג לרכוש את אמונם של רבנים, ראשי מוסדות וכוללים, להם תרם מידי פעם סכומים נאים, וכן הזמין אותם, יחד עם בני משפחותיהם, לשבתות בבתי מלון מפוארים על חשבונו. מידי פעם, נהג להלוות מהם כספים רבים, אך תמיד החזיר את הכספים. אמנם הכספים הוחזרו באיחור מסויים, אך בסופו של דבר הוחזרו כל הכספים למלווים.

בתוך פרק זמן קצר, הצליח האברך לקחת הלוואות בסכום כולל של כ-250 אלף דולר. רק לאחרונה דאג לו הרב א.ו. למספר הלוואות שהסתכמו בכ-40 אלף דולר.

מתברר, כי האברך הצעיר סיפר לו, כי בכוונתו לבצע עיסקה טובה, ולשם כך הוא זקוק בדחיפות ל-50 אלף דולר. הרב א.ו. שקיבל בעבר תרומות לא מעטות מהאברך, ואף התארח בבתי מלון על חשבונו, התרוצץ אתו מגמ"ח לגמ"ח, וכן אצל אנשים פרטיים, עד שהצליח להשיג עבורו סכום נכבד של 40 אלף דולר. כעת יאלץ הרב א.ו. להחזיר מכיסו את כל ההלוואות שלקח, כאשר גם כך מצבו הכספי בכי רע.

מנהלי המוסדות והגמחי"ם, פנו השבוע אל רב העיר, הרב מאיר קסלר, כדי שינחה אותם כיצד לפעול בפרשה. כן התברר, כי בידי האברך אין כל רכוש שניתן למימוש.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד