י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

נשיא מדליק

בוש נפגש עם אישי חינוך, הדליק נרות ואירח 200 פעילים יהודיים. אישתו השגיחה על המטבח הכשר

הנשיא בוש מדליק את נרות החנוכייה, הערב  בבית הלבן. צילום: col
הנשיא בוש מדליק את נרות החנוכייה, הערב בבית הלבן. צילום: col

נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש נפגש ביום שלישי בערב עם קבוצת אישי חינוך יהודיים, המהווים מדגם מייצג של יהדות ארצות-הברית. במפגש דיבר הנשיא על החשיבות של חופש הדת והדמוקרטיה, בהקשר של מאבק החשמונאים ואמר: "כמו שהמכבים השיגו בחזרה את בית-המקדש, המחנכים האלה עוזרים להבטיח שהמסורת היהודית תועבר מדור לדור".

עם תחילת המפגש הושיב הנשיא בוש את הרב זליג ריבקין, שליח חב"ד בניו-אורלינס ומנהל בית-הספר 'תורה אקדמי' בעירו על הכיסא לימינו. כזכור, בנאום שנשא בפני מנהיגים יהודיים לאחר אסון הוריקן 'קתרינה' בניו-אורלינס, הפתיע הנשיא ושיבח את פעילות הרב ריבקין במהלך האסון ואחריו.

בתום המפגש עם אישי החינוך, אירח הנשיא מסיבת חנוכה מוקדמת בבית-הלבן. המסיבה התקיימה היום משום שחופשת השנה האזרחית מתחילה השנה במקביל לחג החנוכה.

המסיבה החלה בהדלקת נרות של הנשיא ונמשכה בקבלת-פנים וארוחת ערב חגיגית, תחת השגחת כשרות של חב"ד. למסיבה זו הוזמנו קבוצת נבחרת של 200 אישים ופעילים יהודיים מכל רחבי ארצות-הברית.

כפי שכבר דיווחנו, לרגל המסיבה בה הוגש מזון כשר למהדרין, הוכשר בפעם הראשונה המטבח הנשיאותי של הבית הלבן. הייתה זו אשת הנשיא, לורה בוש, שפנתה אל הרב לוי שמטוב, מנהל ארגון ידידי ליובאוויטש בארצות-הברית ושליח חב"ד בוושינגטון, כדי שיארגן את הכשרת המטבח, כדי ש"המוזמנים ירגישו יותר בנוח, וזה יגרום גם לה להרגיש בנוח".

אשת הנשיא לא הסתפקה רק בבקשה זו, אלא הגיעה בעצמה אל המטבח כדי לעקוב מקרוב אחר ההכנות.

קישורים:
עוד בנושא
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד