י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

'הפועל' לבייב

המליארדר החרדי ר' לוי לבייב רכש את 'הפועל תל אביב'. אז מדוע הוא תכנן לשמור זאת בסוד חודש נוסף?

ר' לוי לבייב
ר' לוי לבייב


ההסכם נחתם ביום ראשון האחרון; לבייב רכש את המועדון לבד וקיבל 100 אחוזי שליטה ובעלות; הוא לקח על עצמו גם את חובות הקבוצה המוערכים בכ-50 מיליון שקל; את ההודעה הרשמית על עיסקת הרכישה התעתד לבייב לפרסם רק בתחילת ינואר כדי לגרום לתנודות לא צפויות בחברות הבורסאיות שלו.

קבוצת "הפועל תל אביב" נמכרה בתחילת השבוע לאיש העסקים ר' לוי לבייב. ההסכם למכירת הקבוצה נחתם, לאחר משא ומתן שנמשך מספר חודשים, בפגישה חשאית שהתקיימה במשרד רואי החשבון פורר-קסירר, המנהל את חשבונותיה של הפועל ת"א. לבייב עצמו שהה בחו"ל ולא נכח במעמד החתימה. ייצג אותו במעמד משרד עו"ד וקסלר.

לבייב רכש את המועדון לבדו וקיבל 100 אחוזי שליטה ובעלות. הוא לקח על עצמו גם את חובות הקבוצה, המוערכים בכ-50 מיליון שקל.

אלא שפירסום דבר החתימה על רכישת הקבוצה שיבש ללבייב את התוכניות. כך לפחות מדווח אתר 'דה מרקר'. לפי האתר, לבייב תכנן למסור את ההודעה הרשמית על עיסקת הרכישה רק בתחילת חודש ינואר. השיקולים היו כלכליים: לבייב לא רצה לגרום לתנודות לא צפויות בחברות הבורסאיות שלו לפני סוף הרבעון והשנה העסקית.

לב לבייב הוא הבעלים של חברת 'אפריקה ישראל', וכיום הוא מחזיק בכ-64 אחוזים ממניות החברה. שווי החברה עומד כעת על 7.2 מיליארד שקל.

השאלה הגדולה הנשאלת כעת היא: האם הקבוצה שבבעלותו תמשיך לשחק בשבת?

לבייב הוא אדם שומר מצוות ורבים הרימו גבה כשעלתה האפשרות שירחוש קבוצת כדורגל, שרוב משחקיה משוחקים בשבת. כזכור, כאשר רכש לבייב את 'קניון רמת אביב', הוא התעקש שלא לפתוח אותו בשבתות. ההחלטה בנוגע לקניון עוררה אז סערה ציבורית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד