י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הנוזף מבית"ר

לגאידמק חשוב שיכירו אותו בציבור החרדי. אז הוא הזמין עיתונאים דתיים למסעדה - ונזף בחלק מהם

קוטע לו את הדנימקה. ארקדי גאידמק. צילום: sportline
קוטע לו את הדנימקה. ארקדי גאידמק. צילום: sportline

במסגרת סבב ההופעות שלו, מאז רכש את קבוצת הכדורגל של בית"ר ירושלים, ומאז גילה כמה נעים יכולה להוסיף אהדת ההמון לאגו, הקציב האוליגרך היהודי-רוסי ארקדי גאידמק ביום שלישי השבוע זמן גם עבור כלי התקשורת החרדית והדתית.

אלא שמה שהיה אמור להיות מפגש היכרות בלתי אמצעי עם העיתונאים החרדים, הפך לסתם ארוחת צהריים משעממת ומאכזבת. אם בגלל האישיות הלא מלבבת של גאידמק או אולי בשל הסטייקים היבשים.

המפגש נערך ביום שלישי בצהריים, במסעדת 'מול דן' בתל-אביב. במקום נכחו ידידיה מאיר מ'הארץ', אשר מדינה מ'בקהילה', שלהבת חסדיאל, חיים נחתומי וטולי פירקש מ'הצופה', קובי פינלקר מערוץ 7, מתי טוכפלד מרדיו 'קול חי', ינון פלח מרשת 'קו עיתונות דתית', ונציגי העיתונות החילונית, חיים לוינסון מ'ידיעות אחרונות' וזיו מהלו מאתר הספורט 'וואן'.

במהלך הפגישה הגיע למקום גם רבה הראשי של מוסקבה, הרב פנחס גולדשמיט.

בתחילת הפגישה חבש גאידמק כיפה לראשו, והסביר שהוא עושה זאת מתוך כבוד והערכה שהוא רוכש לנוכחים. גאידמק אמר שהוא הגיע לפגישה בלתי אמצעית, כי חשוב לו שיכירו אותו בציבור החרדי.

במהלך השיחה סיפר גאידמק ממושכות על ההשקעה שלו בקבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, אבל בניגוד למצופה הוא סירב להבטיח שהיא לא תשחק בשבת, מכיוון "שיש 12 קבוצות בליגה, הם גם ירצו". גאידמק אמר כי מעולם לא שיחק כדורגל, אבל קנה את בית"ר בגלל העיר ירושלים, וכי הוא רוצה שהקבוצה תשחק ברחבי העולם ותעורר אצל כל יהודי את הרגש לירושלים.

לאחר מכן סיפר גאידמק על התוכניות הפוליטיות שלו. קובי פינקלר ומתי טוכפלד שאלו אותו על ההודעה שהוציאה מפלגת 'קדימה', לפיה הם אינם חפצים בגאידמק. האוליגרך ביקש בתקיפות לדעת האם "זה ציטוט משרון". טוכפלד הקריא את ההודעה מהביפר, וגאידמק בתגובה הפליג ביתרונתיו האלקטורלים. על שאלות מדיניות סירב האוליגרך לענות.

בהמשך הוא גם הספיק לנזוף בכתב של 'בשבע' ולהביך את הנוכחים כאשר אמר לקובי פינקלר מערוץ 7 ש"אתה קוטע לי את הדינמקה של השיחה עם שאלות מטופשות, ואם תשאל שאלות רציניות אני יענה לך".

שלהבת חסדיאל התישה את הנוכחים בסדרת שאלות על הילדות של גאידמק, שסיפר בחדווה על סבו שהיה רב וסבתו שהייתה מורטת נוצות של תרנגולים. חיים לוינסון ביקש לדעת מה היקף הונו, וזה סירב לענות. לוינסון המשיך ושאל על יחסיו עם לב לבייב. גאידמק השיב כי הם אינם שותפים, אך לא אויבים.

נדמה שהעיתונות החרדית זכתה בעיקר בארוחת צהריים, ופחות בכותרות למלא איתן את עמודי העיתון. גאידמק לא הכין את עצמו לנושאים שקרובים לליבו של הציבור החרדי, והיה נראה תלוש בסיפוריו על סבו.

כיוון שכך, נשאר רק להתמקד בדברים החשובים באמת, ואלו שמות המאכלים שהוגשו. בקבוקי יין של כרמל מזרחי לפתיחה. חומוס, טחינה, חציל פיקנטי, זיתים מרוקאים, ג'בטות עם מטבל זיתים. מנות עיקריות: חזה עוף על הגריל בתיבול מתוק, סטייק אנריקוט, המבורגרים קטנים, כבד עוף ברוטב מתוק עם בצל מטוגן. תוספות: אורז ותפוחי אדמה.

קישורים:
עוד בנושא
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד