כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

למה חב"ד כן ואנחנו לא?

מנהיגים יהודיים מתבכיינים: "מדוע בוש לא הזמין אותנו למסיבת חנוכה? זה מוכיח עם מי הנשיא מיודד ועם מי לא"

שליחי חב"ד שהוזמנו למסיבה, עם השר לביטחון פנים מייקל צ'רטקוף, בנו של רב
שליחי חב"ד שהוזמנו למסיבה, עם השר לביטחון פנים מייקל צ'רטקוף, בנו של רב

המסיבה המוקדמת שערך ביום שלישי השבוע הנשיא ג'ורג' בוש לרגל חג החנוכה, אליה הזמין אישי חינוך וכ-200 מנהיגים ופעילים יהודיים מכל רחבי ארצות-הברית הכעיסה מספר מנהיגים יהודיים.

העיתון 'פוורווד', המייצג את החוגים הליברליים ביהדות ארצות-הברית, מדווח בגיליונו החדש על התמרמרות בקרב מספר מנהיגים יהודיים מפורסמים, בשל כך שלא הוזמנו למסיבת החנוכה. "זה מוכיח עם מי הנשיא מיודד ועם מי לא", אמרו האישים לעיתון . "כשבררנו עם נציגי הבית הלבן מדוע לא הזמינו אותנו, הם השיבו שהנשיא בוש מחליף בכל שנה את המוזמנים".

התשובה שקיבלו לא הרגיעה את מלקום הולניין, מנכ"ל וועידת הנשיאים, אייב פוקסמן, יו"ר הליגה נגד ההשמצה, כמו גם את דיוויד הריס, מנכ"ל הוועד היהודי-אמריקני ואת נשיא הקהילה הרפורמית, אריק יופה.

"העובדה שפוקסמן לא הוזמן אני מבין", אמר אחד מהם. "הוא תקף את הרפובליקנים לא מזמן על התחברותם עם הנוצרים השמרנים. גם מדוע לא הוזמן אריק יופה, שתקף את הנשיא על המלחמה בעיראק, אני מבין; אבל מה עם כל השאר?"

לעומת זאת, כותבת כתבת העיתון איי. גיי. קסלר, "בל נשכח שלפחות עשרה חסידי חב"ד הוזמנו לאירוע, כולל הרב לוי שם-טוב, השליח של חב"ד בוושינגטון והאיש בעל היכולת להימצא בכל מקום בו-זמנית. וכן שני רבני חב"ד בניו-אורלינס - הרב זעליג ריבקין והרב יוסף נמעס. מספר מקורות אמרו כי הזוג בוש דחפו להזמין כמה שיותר אנשים שעזרו אחרי הוריקן 'קתרינה'".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד