י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

במקום הרביעי: לבייב

ה'פורבס' מדרג את 100 עשירי ישראל ב-2005. אתם לא שם. אבל לבייב במקום הרביעי עם 2.6 מיליארד דולר

תעלומה. ר' לוי לבייב
תעלומה. ר' לוי לבייב

מגזין Forbes הישראלי מדרג את עשירי ישראל לשנת 2005. את רשימת 100 עשירי ישראל פותחת גם השנה שרי אריסון ששוב התברגה למקום הראשון, עם הון של 5.5 מיליארד דולר.

סמי עופר ובניו במקום השני עם שלושה מיליארד דולר, חיים סבן אחריהם עם 2.8 מיליארד, ר' לוי לבייב במקום הרביעי עם 2.6 וסוגרים את החמישיה הפותחת סטף ואיתן ורטהיימר עם 2.5 מיליארד דולר.

היקף עושרו של לבייב הוא אחת התעלומות הגדולות בניסיונות הדירוג של עולם התקשורת. בכל פעם מחדש מתברר כי שווי עסקיו של לבייב, שהחל את דרכו כמלטש יהלומים שכיר ברוסיה, הוא הרבה יותר גדול ממה שניתן להעריך.

לפני כשנה העריך מגזין Forbes האמריקני את שוויו הנקי של לבייב ב-2 מיליארד דולר, אולם גם סכום זה הוא בגדר אומדן בלבד. בעקבות שיחות שערך 'מעריב' עם מכריו, הם העיזו להדביק לו בסיכום שנת תשס"ד תג מחיר גבוה יותר – 11.25 מיליארד שקל. סכום זה העלה אותו גם למקום השני, לפני סמי עופר ובניו.

לפי דו"ח מריל לינץ' (החברה מפרסמת מדי שנה את דו"ח העושר העולמי): בישראל, נכון לסוף שנת 2004, מהלכים כ-6,600 מיליונרים, שהונם הנזיל הפנוי עולה על מיליון דולר. מספר זה מהווה גידול של 10% לעומת מספר המיליונרים בשנה הקודמת. הגידול מוסבר בהתאוששות הכלכלה העולמית ושוקי ההון בעולם בכלל ובישראל בפרט.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד