י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הרים ידיים

'דיל הדילים' לא עלה יפה. מופז פיגר בסקרים ולא היה לו כל סיכוי להשתלט על הליכוד. עכשיו הוא ב'קדימה'

הולכים יחד ב'קדימה'. שרון ומופז
הולכים יחד ב'קדימה'. שרון ומופז

'דיל הדילים' שנחשף כאן לראשונה, על התיאום המלא שקיים בין שר הבטחון שאול מופז לראש הממשלה אריאל שרון, הסתיים הבוקר בקול רעש גדול.

מופז הודיע על פרישתו מהליכוד והצטרפותו למפלגת 'קדימה'. את ההודעה מסר מופז לאחר סידרה ארוכה של הכחשות ואף תגובות חריפות לצעדיו של שרון.

לפני שבוע, חשף 'בחדרי חרדים' פרטים מלאים על התיאום והקשר ההדוק הקיים בין שרון למופז. בהתאם לסיכום בין השניים, יתמכו אנשיו של שרון בליכוד בבחירות הפנימיות במופז, וזאת במאמץ משותף של השניים למנוע את בחירתו של בנימין נתניהו כמועמד הליכוד לראשות הממשלה.

השניים אף סיכמו ביניהם, כי מיד לאחר הבחירות יצטרף מופז לממשלת שרון וימשיך בתפקידו כשר הבטחון.

בהתאם לסיכום זה, היה אמור מופז להציג כלפי חוץ שהוא מתנגד לדרכו של שרון, ואף לתקוף בחריפות את צעדיו, ובכך לסייע לו לצבור תאוצה בקרב חברי הליכוד, הזועמים על פרישתו של שרון מהליכוד.

דבריו של מופז כאילו ביקש ממנו שרון להצטרף למפלגת 'קדימה', נועדו אף הם כדי להציג את מופז כמי שסירב להצעה של שרון, בעוד שהתמודדותו של מופז בליכוד נעשתה בתיאום מלא עם שרון.

המהלך של שרון נועד ליום שלאחר הבחירות. בעוד בחירתו של נתניהו תמנע את הצטרפות הליכוד לקואליציה, הרי שבחירתו של מופז תוכל לחזק את ממשלת שרון.

מחשבות ומהלכים לחוד והמציאות בשטח לחוד. תוצאות הסקרים המחישו למופז ולשרון כאחד, כי למהלך אין כל סיכוי, שכן בחירתו של נתניהו לראשות הליכוד מובטחת. במצב עניינים זה, לא נותרה בידי מופז כל ברירה, אלא לפרוש מהליכוד ולחבור ל'קדימה', בניסיון להמשיך ולרסק את הליכוד.

מי שמנסה עתה ליהנות מפרישתו של מופז, הוא סילבן שלום. עתה יתמכו אנשי שרון בליכוד במועמדותו, בניסיון למנוע את בחירתו של נתניהו בסיבוב הראשון, ועד אז להמשיך ולזנב בליכוד המתפורר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד