כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

היהודים מגינים על בוש

היהודים הרפובליקנים יוצאים בקמפיין תמיכה במלחמה בעיראק, בתגובה להתקפה של הרפורמים נגד בוש

ג'ורג' בוש בסיור בישראל עם אריאל שרון, לפני היבחרם * צילום: זיו קורן
ג'ורג' בוש בסיור בישראל עם אריאל שרון, לפני היבחרם * צילום: זיו קורן

הקואליציה היהודית הרפובליקנית יוצאת בקמפיין תמיכה בנשיא ג'ורג' בוש ובהחלטתו להשאיר את החיילים האמריקנים בעיראק "עד הניצחון".

במודעה גדולה שפורסמה הבוקר (שלישי) בעיתון "ניו-יורק טיימס", הארגון הביא את חתימתם של 170 אישים מהקהילה היהודית התומכים במלחמה, תחת הכותרת "שווה לחכות לחירות", עם תמונה של אזרחים עיראקיים מצביעים בבחירות הדמוקרטיות לנשיאות.

בנאום שנשא אתמול (שני) בפילדלפיה, הנשיא בוש קרא: "אם אתה תומך של ישראל, אני קורא לך לסייע למדינות נוספות להיהפך לדמוקרטיות. ההישרדות של ישראל בטווח-ארוך תלוייה בהפצת הדמוקרטיה במזרח התיכון".

הקמפיין מגיע בעקבות קריאת נשיא איחוד היהדות הרפורמית אריק יופה להוציא את החיילים האמריקאים מעיראק ו"להחזירם הביתה". המודעה מכנה את דבריו "מטעים ושגויים".

מנהל הקואליציה היהודית הרפובליקנית, מתיו ברוקס אומר: "החלטנו לצאת בקמפיין כדי להבהיר כי היהודים הרפורמים לא מייצגים את האוכלוסייה היהודית, וכי הרבה יהודים דווקא כן תומכים במלחמה הזאת".

היום נפתחה ההצבעה ההיסטורית בבחירות לפרלמנט העיראקי, שלראשונה יקבעו את זהות המחוקקים בארבע השנים הבאות. למקומיים יש היצע מכובד: 226 מפלגות ולמעלה מ-7,000 מועמדים.

אין לקמפיין קשר לנאומו של בוש או לבחירות בעיראק, מהמשרד הקואליציה בוושינגטון נאמר לכתב 'בחדרי חרדים'. "לקח לנו שבועיים להכין את הקמפיין, מאז נאומו של יופה בועידה הרפורמית בטקסס".

בסקר אחרון של רשת CNN האמריקאית, 58 אחוז מהציבור האמין כי לנשיא בוש אין אסטרטגיה ברורה בנושא העיראקי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד