י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

הרב סידון חזר ל'אלטנוי'

בפראג נבחרה הנהגה חדשה לקהילה, שהחזירה את הרב קארל סידון לתפקידו ב'אלטניו שול', בניגוד לפסק של בית-דין

הרב קארל סידון (מימין)
הרב קארל סידון (מימין)

שנה וחצי לאחר פיטוריו, הרב קארל סידון הוחזר לתפקידו כרב הראשי של צ'כיה על-ידי ההנהגה החדשה של הקהילה היהודית המקומית.

"הוא פוטר באופן לא הוגן ולא חוקי על-ידי היו"ר לשעבר (תומס יילניק), ואנחנו רוצים לתקן את המעוות", אמר סגן נשיא הקהילה החדש, יעקב רוט, שיחד עם הנשיא החדש פרנטיסק באניי החליטו כי סידון יחזור לכהן כרב בית-הכנסת 'אלטניו', מבתי הכנסת העתיקים ביותר באירופה שעדיין פועלים.

בית-הכנסת נסגר באביב האחרון, לאחר שפרצה מריבה אלימה בין תומכי הרב סידון לתומכי הרב מאניס באראש, שליח חב"ד בפראג, שמונה לתפקיד על-ידי יילניק.

הרב באראש טוען בתגובה, כי על-ידי המינוי מחדש של הרב סידון, הקהילה מפרה פסק-דין של הרכב רבני בראשות הגאון רבי זלמן-נחמיה גולדברג מירושלים.

"סידון ואנשיו חתמו על קבלת הפסק של ההרכב הרבני בראשות הרב גולדברג, לפיו הרב באראש הוא האחראי על בית הכנסת – וכעת הם מפירים בצורה בוטה את הפסק", אומרים מקורבי הרב בארש. "זהו זלזול חמור ובוטה בדיין הרב גולדברג ובפסק הדין".

"זה לא עניין פוליטי, אלא דתי", אמר הרב באראש לסוכנות הידיעות היהודית JTA. "אני לא מעוניין בגניבת בית-הכנסת, כפי שכמה היו רוצים להאשים אותי. הדיין נתן פסק, ואני לא יכול להבין מדוע הקהילה לא יכולה לנהוג על-פיו".

באראש מקיים תפילות בבית-חב"ד בראשותו, אולם מאמין כי כדובר אנגלית מלידה הוא יוכל למשוך ל'אלטנוי' אלפי התיירים היהודיים שבאים לרובע היהודי בתקופת הקיץ. סידון אינו דובר אנגלית.

מאז שקיבלתי את התפקיד, אומר באראש, מתנגדי יילניק התייחסו אליו בשנאה גלוייה. "הם מנסים לתאר כאילו חב"ד בפראג היא איזה איום. אנחנו כאן כבר תשע שנים ותמיד הכרנו בסמכות של הקהילה. זה הם שלא רצו לשתף פעולה איתנו".

סגן נשיא הקהילה רוט אמר בתגובה, כי יילניק טען לבית-דין כי יש לו רוב במועצת הקהילה. "יש חוק בהלכה כי כל פסיקה שמבוססת על שקר היא מבוטלת ואין לא אחיזה".

רוט הוסיף, כי הקהילה מחפשת מישהו שיוכל להחליף את הרב סידון, בן 60, כשזה יוצא לפנסיה. "היינו רוצים מישהו שיעבוד איתו עכשיו. מישהו עם רקע סלבי שמבין את השפה שלנו, וחשוב מכל, את התרבות שלנו".

אלא שבינתיים, בימים אלו מתארגנת מחאה מטעם רבנים מרחבי העולם, וקריאה לכל הנוגעים בדבר לציית במהירות לדינא, ולהפסיק לאלתר את הפגיעה ברב גולדברג שליט"א ובפסק הדין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד