י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

הרב שייביץ תוקף את איראן

הרב שייביץ הצטרף למדינות וארגונים שגינו את דברי נשיא איראן להעביר מדינת ישראל לגרמניה

נשיא מחמוד אחמדינאג'אד נואם * צילום: AP
נשיא מחמוד אחמדינאג'אד נואם * צילום: AP

יהודי אירופה מסרבים להירגע מדבריו הבוטים של נשיא איראן, מחמוד אחמדינאג'אד, שהציע להעתיק את ישראל לגרמניה או לאוסטריה והכחיש את השואה.

הרב אדולף שייביץ אמר בשיחה לכלי תקשורת, כי יש קבוצות בעולם שהקדישו את חייהן להשמדתה של מדינת ישראל, "אולם הם לעולם לא יצליחו. תמיד כשהם פתחו במלחמה, הם הפסידו".

"העובדה שישראל קיימת לא הגיעה משום-מקום: זאת הארץ ששייכת לעם היהודי", הסביר הרב שייביץ לסוכנות הידיעות הרוסית.

דברים דומים השמיע הרב ברוך גורין, דובר איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה: "הדברים הם בלתי-אחראיים וזאת התנהגות לחלוטין לא-מקובלת לפוליטיקאי מדרג כה-גבוה, שמוביל את העם האיראני לבידוד מהעולם החיצון. אם מחמוד אחמדינאג'אד חשב שדבריו ירעו עם היהודים, הוא בעצם גרם נזק לארצו".

דברי אחמדינאג'אד זכו לגינוי רחב מאת ארה"ב ומדינות האיחוד האירופי.

הנשיא טען שמדינות אירופה תמכו בהקמתה של מדינת ישראל במזרח התיכון בשנת 1948 מתוך תחושת אשמה על מה שהתרחש שנים קודם לכן בשואה. "כמה מדינות אירופאיות מתעקשות לטעון שבמהלך מלחמת-העולם השנייה, היטלר שרף מיליוני יהודים ושלח אותם למחנות ריכוז. כל היסטוריון, פרשן או מדען שמטיל ספק בכך מושלך לכלא וסופג גינויים", אמר הנשיא האיראני. "אנו איננו מקבלים את הטענה הזו, אבל אם אנו מניחים שהיא אמיתית, השאלה שלנו לאירופים היא - האם הרג של יהודים חפים מפשע על ידי היטלר היא העילה לתמיכה שלהם לכיבוש ירושלים?"

פאול שפיגל, נשיא המועצה היהודית של גרמניה, אמר כי מדובר בהתבטאות הגסה ביותר מאז ימי היטלר, וקרא לגרמניה לנתק את קשריה עם איראן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד