י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"ניצחתי את מערכת המשפט"

בת ה-16 וחצי, שנעצרה בעת עקירת שא-נור, וסרבה להכיר בבית המשפט, שוחררה אחרי שלושה חודשים במעצר

"בבית הדין הרבני נתנו לי הוראה לא לשתף איתם פעולה". בית משפט
"בבית הדין הרבני נתנו לי הוראה לא לשתף איתם פעולה". בית משפט

"לא הסכמתי לשתף איתם פעולה וזה הניצחון שלי", כך אמרה אחר הצהריים הנערה בת ה-16 וחצי מאלון מורה, ששהתה שלושה חודשים במעצר, לאחר שנעצרה בעת פינוי היישוב שא-נור, ושוחררה היום לפי החלטת בית המשפט.

נגד הנערה הוגש כתב אישום על הפרעה לביצוע הגירוש, אולם היא לא שוחררה כמו יתר העצורים מכיוון שסירבה להכיר במערכת המשפט ולחתום על תנאי שחרור בערבות. לדבריה, "ניצחתי את מערכת המשפט. בבית הדין הרבני נתנו לי הוראה לא לשתף איתם פעולה, אבל בגלל שאני אנוסה אמרו לי לחתום ולהשתחרר, אך אני לא הסכמתי ולא הכרתי בסמכות בית המשפט לשפוט אותי".

הנערה התקבלה בחיבוקים ונשיקות מצד חברותיה, שחלקן היו עצורות גם הן בזמן הגירוש. בעת שהגיעה לבית משפט השלום בכפר סבא. אמרה הנערה: "מערכת שנתנה יד לגירוש יהודים ומחיקת הזהות היהודית, אין לה סמכות לשפוט אותי".

היא הוסיפה: "אני מקווה שבעזרת השם, המאבק שלי באי הכרה במערכת המשפט, למרות שנשארתי לבד ואחרונה, יתפוס תאוצה, שלא תהיה יותר ממשלה כזו נפשעת".

אמה הסבירה שבתה סירבה לחתום על התחייבות כדי שתשתחרר. "התנאים בכלא לא שברו אותה, היא לא פושעת, היא ילדה משכמה ומעלה, שעמדה על העקרונות שלה לא להכיר במערכת המשפט שגירשה יהודים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד