ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

"אירוע פוליטי"

האירוע המוחי שעבר שרון משנה את תמונת המצב הפוליטית באופן דרמטי. גם אם יתברר ש"אין סכנה לחייו"

כבר לא מה שהיה. שרון
כבר לא מה שהיה. שרון

האירוע המוחי שעבר ראש הממשלה, אריאל שרון, משנה את תמונת המצב הפוליטית מהקצה אל הקצה. גם אם יתברר שהאירוע המוחי לא חמור, ו"אין סכנה לחייו", שרון כבר לא יחזור לתפקד באופן רגיל. אין צורך להיות מומחה לנוירלוגיה כדי לדעת שאירוע מוחי, ויהיה הקל ביותר, גורר אחריו תפקוד שונה לחלוטין.

שרון כבר לא יחזור להיות מה שהיה.

התמוטטותו ואשפוזו הדחוף של שרון במרכז הרפואי 'הדסה' בירושלים, מעלה על סדר היום ובצורה החדה ביותר את בעיית בריאותו של שרון, ובעיקר את יכולתו לתפקד ולקבל החלטות בעלות משקל מדיני או צבאי. כבר עתה ברור, ששרון זה כבר לא מה שהיה. יועציו ועוזריו יפתחו במסע של הדחקה והכחשה, אבל מצב בריאותו של שרון כבר יבוא לידי ביטוי בסקרי סוף השבוע.

הפרשנים הפוליטיים דשים בנושא בריאותו של שרון בתקופה האחרונה. העובדה שמדובר במפלגה שנשלטת בידי אדם אחד, מפלגה שאין לה מוסדות מסודרים, בעצם אין לה כלל מוסדות, אין לה אפילו מס' 2, העצימה את הביקורת על מפלגת 'קדימה' והעומד בראשה.

בסוף השבוע כתב העורך והפרשן הפוליטי הבכיר יעקב ריבלין את הדברים הבאים, בטורו בעיתון 'בקהילה':

"ברשימתו של שרון מופיעים אישים העונים על אחד משני הקריטריונים הבאים: סיום הקריירה במפלגת האם המקורית או פתיחת קריירה אחרונה במפלגה החדשה. אף פוליטיקאי היכול להבחר במפלגתו הנוכחית לכנסת לא יצטרף לרשימה שתוחלת החיים שלה צמודה לתוחלת החיים של אדם לא בריא במיוחד בן שבעים ושמונה".

ריבלין ממשיך וכותב: "שרון הוא לא שמעון פרס האגדי שאותות הגיל המתקדם לא נותנים בו את אותותיהם. שרון מתפקד בדיוק כמו אדם ממוצע בגילו ואפילו קצת פחות בגלל בעיות מסוימות שלא ניתן כאן להרחיב עליהם את הדיבור. בכל העדינות המתבקשת ניתן לציין שמדובר באדם שאף חברת ביטוח לא תוציא לו פוליסת ריסק ליותר משלוש שנים, אלא אם כן הפרמיה השנתית תהיה גבוהה יותר מסכום התשלום ביום קרות המקרה המצער".

דברים נכוחים שהגשימו את עצמן הרבה יותר מתחזיתו האופטימית של ריבלין. לא 3 שנים, אלא בקושי 3 ימים. ומה שהיה כבר לא מה שיהיה. העובדה שהתמוטטותו של שרון אירעה 14 שעות לפני פתיחת הקלפיות בליכוד, תחזק את מועמדותו של בנימין נתניהו. חברי הליכוד יתחילו אולי להפנים את העובדה, שיש סיכוי רציני להחליף את שרון, ורק נתניהו מסוגל לעשות זאת, בעוד מי שמזנב בנתניהו, סילבן שלום, המקסימום שהוא מסוגל, זה להיות ראש האופוזיציה.

בשעת כתיבת שורות אלו, עובר שרון סידרת בדיקות, ונכון לרגעים אלו הוא עובר בדיקת MRI (הדמייה בתהודה מגנטית של המוח), שאמורה למפות את המוח ולגלות אם אכן נפגע מקריש דם. ככל הידוע, חלק מגופו של שרון נפגע, וגם אם הוא מסוגל לדבר, הרי שהוא מטושטש והכרתו מעורפלת.

שרון חש שלא בטוב, דקות ספורות לאחר שסיים פגישה עם עמיתו לגיל, שמעון פרס. פרס דיווח ש"שרון היה במצב רוח טוב ואפילו התבדחנו", אבל מיד לאחר מכן, כששרון יצא מהלשכה בליווי יועציו, אמר להם שרון: "אני מרגיש לא טוב".

עוזריו החליטו לא לקחת שום סיכונים ומיהרו לפנותו ל'הדסה', לשם הובהל במכונית השרד.

בתחילה הוא טופל על-ידי פראמדיק שמוצמד אליו מטעם השב"כ, ובמקביל פונה לבית החולים, כשהשב"כ מפעיל נוהל מיוחד לפינוי חירום של ראש הממשלה. הצוות הרפואי ב'הדסה' נערך מבעוד מועד לקליטתו. שרון הגיע בהכרה, אך לאחר בדיקה ראשונית ביחידה לטיפול נמרץ, איבחנו הרופאים חשש לאירוע מוחי.

נמשיך לעדכן על מצבו של שרון, וגם על ההתפתחויות הפוליטיות שנגזרות ממצב בריאותו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד