ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

קונצרט הצעקות

במהלך קונצרט חזנות בניו-יורק שיגר רב 'רפואה שלימה' לשרון. בתגובה פתחו אנשים בצעקות: "גוש קטיף"

הרגיע את הקהל. החזן הלפגוט.  צילם אשר ליצמן COL
הרגיע את הקהל. החזן הלפגוט. צילם אשר ליצמן COL

קונצרט חזנות שנערך באולם 'לינקולן סנטר' במנהטן, הפך ברגע אחד ל'קונצרט צעקות'. אחד הרבנים בקהל, הרב ארתור שנייר, התכבד לשאת דברים, ועדכן את הנוכחים על אשפוזו של ראש הממשלה אריאל שרון ושיגר לו ברכת "רפואה שלימה". בתגובה פתחו עשרות אנשים בצעקות רמות: "גוש קטיף, גוש קטיף".

בקונצרט החזנות, בו השתתף החזן יצחק מאיר הלפגוט, בליווי התזמורת הפילהרמונית של ניו-יורק ומקהלת 'יובל' מישראל, נכחו רבה הראשי של תל-אביב הרב ישראל מאיר לאו, וקונסול ישראל בניו-יורק אריה מקל.

מפה לאוזן עברה השמועה על התמוטטותו של שרון ואשפוזו בבית החולים 'הדסה' בירושלים. בשלב מסויים התכבד הרב ארתור שנייר לשאת דברי ברכה, והוא ניצל את הבמה שקיבל כדי לספר על אישפוזו של שרון. עד כאן עוד נשמר השקט באולם, אך ברגע ששיגר ברכת "רפואה שלמה" לראש הממשלה, התחוללה מהומה רבתי באולם.

עשרות אנשים שישבו בקהל והאזינו בשקט לדברים, לא הסכימו עם דבריו של שנייר, ופתחו בצעקות רמות במקהלה: "גוש קטיף, גוש קטיף".

בכך לא הסתיימו הצעקות. חלק מהקהל אף הוסיפו ואמרו בקול, כי אשפוזו של שרון, הוא תוצאה ישירה על כך שגירש את יהודי גוש קטיף מבתיהם.

הצעקות לא מצאו חן בעיניו של שנייר. הוא נראה זועם וכועס, וניסה להסות את מקהלת הצועקים, אך לשווא. הצעקות נמשכו, עד שהחזן הלפגוט והמקהלה שבו להשמיע יצירות חזנות.

אז גם חזר השקט לאולם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד