ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

דרישה: להדיח את גוטרמן

תושבים במודיעין-עילית שכרו עו"ד. דורשים להפסיק את כהונתו של ראש המועצה ולערוך בחירות חדשות ביישוב

טענות חמורות. גוטרמן. צילם שוקי לרר
טענות חמורות. גוטרמן. צילם שוקי לרר

קבוצת תושבים במודיעין-עילית שכרה את שירותיו של עו"ד ברוך חייקין, שפנה לפני מספר ימים למפקד כוחות צה"ל באיו"ש, תת אלוף יאיר גולן, בדרישה להפסיק את כהונתו של ראש מועצת מודיעין עילית, יעקב גוטרמן, ולמנות ועדה ממונה שתטפל בכל ענייני המועצה, עד לעריכת בחירות חדשות ביישוב.

זהותם של קבוצת התושבים לא צויינה במכתב, אך הללו ייחשפו במידה ולא תתקבל תשובתו החיובית של תא"ל גולן. אז, כך נודע, בכוונת עו"ד חייקין להגיש עתירה לבג"צ, מה שיביא לחשיפת שמותיהם של העותרים.

מכתבו של עו"ד חייקין משתרע על 40 עמודים, ואליו מצורפים עוד מאות מסמכים. העתק מהמכתב נשלח למבקר המדינה, לרות יוסף הממונה מטעם משרד הפנים על היישובים באיו"ש ולגורמים נוספים. בתחילת המכתב כותב חייקין: "פניה זו עניינה בחשש לאי סדרים חמורים בהתנהלותה ובפעילותה של המועצה מודיעין עילית והעומד בראשה מר יעקב גוטרמן.

"מרשיי, תושבי המועצה, טוענים כי בהתנהלותה של המועצה בכלל ושל העומד בראשה בפרט, קיים חשש לאי סדרים חמורים ומנהל בלתי חוקי בעליל הפוגעים, בין היתר, בערכי היסוד של המדינה כמדינה דמוקרטית והפוגעת בצורה אנושה באושיות המשטרה ושלטון החוק.

"נוכח החשש לפגמים החמורים, ההתנהלות הקלוקלת והפגיעה ההולכת ומתמשכת בתושבי המועצה, לרבות מרשיי, נדרשת התערבותך המהירה והדחופה למיצוי מהיר של בדיקת כל החשדות ולהפסקת פעילותה של המועצה המכהנת לרבות של העומד בראשה".

במכתב גילויים חדשים שלא היו ידועים עד כה. בין השאר נחשפים לראשונה הסכמים שונים שחתם גוטרמן עם קבוצות ומפלגות, אשר היו אמורים, בהתאם לחוק, להגיע לידיעת הציבור.

במקרים דומים, מעשים מעין אלו, הביאו להפסקת כהונתם של ראשי רשויות ולעריכת בחירות חדשות.

עו"ד חייקין מביא בתחילת מכתבו את תמצית הפגמים החמורים המחייבים, לטענתו, לפזר את המועצה המקומית המכהנת.

תחת הסעיף "התנהלותו של ראש המועצה", מפרט עו"ד חייקין את הדברים הבאים: פגיעה בדמקורטיה ובשלטון החוק – פסלות התחייבויות בלתי חוקיות בהסכמים השונים; אי פרסום הסכמים קואליציוניים; פגמים בניהול הבחירות – הגשת עתירה מינהלית בנוגע להליך הבחירות במועצה; רישומי מגורי ראש המועצה בבחירות שנת 2000; תיקוני ושינוי פרוטוקולים בניגוד לדין; הסתרת מידע ואי המצאת דוחו"ת כספיים; שימוש בכספי הלוואה בניגוד לייעודם; חתימה על חוזים שלא כדין (חוזה לרכישת המבנה המסחרי, חוזה עם עמותת 'עץ הדעת'); העסקת גורמי חוץ ללא חוזי עבודה כדין.

בסעיף הבא על "התנהלותה של המועצה והעומד בראשה", מתייחס עו"ד חייקין לפרטים הבאים:
הפקרות בניהול ענייני התכנון והבנייה; ביצוע עבודות ו/או מתן היתרי בניה שלא בהתאם לתב"ע מאושרת או בניגוד לתב"ע קיימת; 'רשות רישוי' הפועלת בחוסר סמכות או בחריגה מסמכות; 'רשות הרישוי' פועלת בניגוד לכללי המשפט המינהלי; מתן היתר לשימוש חורג על-ידי 'רשות הרישוי' בניגוד לדין ובחריגה מסמכות; שינוע והצבת מבנים יבילים למרות שאינם מוסדרים כדין; ניהול בלתי תקין של ישיבות המועצה; אישור מינוי בעל תפקיד שלא כדין; פגיעה חמורה באמון הציבור.

כאמור, במכתב התייחסות מפורטת ומלאה על כל טענה וטענה, בצירוף מסמכים המאמתים את החשדות.

ככל הידוע, צפויות התפתחויות מעניינות בפרשה.

במקביל מתנהלת חקירה של היחידה הארצית לחקירות הונאה בחלק מהנושאים שעלו במכתב.

קישורים:
המכתב שנשלח לתא"ל יאיר גולן, מפקד כוחות צה"ל באיוש
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 62 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד