כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024

זנב לאריות?

בצמרת של 'קדימה' התחיל להיות צפוף. גם מצבו הרפואי של שרון עזר לו, לסילבן שלום, לשנות כיוון

נשאר בליכוד. שלום
נשאר בליכוד. שלום

נתחיל מהסוף. שר החוץ' סילבן שלום, היה אמור להיות היום במפלגת 'קדימה'. זו היתה תוכניתו המקורית לאפשרות שיפסיד בבחירות. זו גם הסיבה שהגרעין הקשה של אנשי שרון בליכוד הצביעו עבורו. אחרת הם כבר מזמן היו ב'קדימה'. מה ששינה את ההחלטה, וברגע האחרון, היתה התמוטטותו של שרון. גם הצפיפות הגדולה בצמרת 'קדימה' עשתה את שלה, וסילבן עשה צעד אחר אחורה והחליט להשאר בליכוד.

בנימין נתניהו ניצח את סילבן שלום. לאורך כל הדרך הוביל נתניהו, אבל בימים האחרונים דאגו אנשיו של סילבן להציג תמונה שונה במעט. אמנם נתניהו מוביל, אבל סילבן נצמד אליו חזק. בסיכומו של דבר, חברי הליכוד דיברו בקלפי ולא בסקרים. הם רצו ליכוד חזק, שינסה להתמודד עם 'קדימה'. נתניהו מול שרון.

והם קיבלו את זה ובגדול.

להסביר את נצחונו של נתניהו, כמעט מיותר. לכן נתמקד יותר בהפסדו של שלום. מי שקצת מודע ליחסי הכוחות בליכוד, מודע לכוח העצום שיש בידיהם של האחים שלום. כן. לא רק סילבן. יש לו אח שעושה חלק גדול מהעבודה השחורה עבורו. לאח הזה קוראים ויקו. תפקידו: יו"ר רשות שדות התעופה.

ויש לו עוד ביזנס מהצד. כמחצית מהמניות של 'רדיו דרום' נמצאות בידיו.

בדוחו"ת מבקר המדינה, מככבת הרשות כמעט מידי שנה. רק לאחרונה, החלה הרשות בפיטורי עובדים רבים, וזאת בעקבות חקירת מבקר המדינה על היקף העסקת קרובי המשפחה ברשות. לפני כחודשיים חשף מבקר המדינה, כי רשות שדות התעופה מעסיקה 829 בני משפחה, וכי במחצית השנה האחרונה גויסו לרשות 111 קרובי משפחה חדשים.

לא צריך להיות תחקירן גדול כדי להבין מהיכן שואב סילבן שלום את כוחו. הוא צבר כוח רב במרכז הליכוד שבא לידי ביטוי במרכז הליכוד האחרון, אז הצטרף למחנה שרון, כדי להדוף את הקדמת הפריימריס. יחד עם שרון, וקבוצות נוספות בליכוד, הם הצליחו במשימה הכמעט בלתי אפשרית. אבל ברגע ששרון עזב את הליכוד, זה כבר היה סיפור שונה לחלוטין.

ככלות הכל, הליכודקניקים האמיתייים, אלו שלא עברו ואינם מתכוונים לעבור ל'קדימה', מעוניינים בליכוד חזק, בעוד סילבן שלום הצטייר אצלם כמי שיהפוך את הליכוד ל'קדימה 2', ויבלע בתוך ים האנשים שהצטרפו ל'קדימה'.

אך בעיקר הפסיד שלום בגלל שרון. מצביעי הליכוד הבינו שמצבו הרפואי של שרון עוד יכול להביא את נתניהו אל כס ראש הממשלה.

השמועות שאנשי שרון הצביעו כמעט כאיש אחד לסילבן שלום, הרבה יותר מנכונות. לא רק הצביעו, אלא גם עבדו בשבילו ועשו עבודת שטח רצינית. אך דווקא עובדה זו גרמה לכל המחנות האחרים בליכוד, להתגייס לטובתו של נתניהו. הזעם על שרון עוד לא שכך, ומי שמזוהה איתו נשרף.

סילבן שלום מתכנן כבר זמן רב את היום שאחרי. בעיקר לאפשרות שיפסיד לנתניהו. כפי שפתחנו, התוכנית המקורית שלו, וזה גם מה שהוא שידר לאנשיו של שרון, שכדאי להם לתמוך בו, מכל הסיבות שבעולם. אם ינצח ויביס את ביבי, ירוויחו כפול. אם יפסיד, הוא עובר אתם ל'קדימה'. אבל מיום ליום השתנתה התמונה.

בצמרת 'קדימה' התחיל להיות צפוף. אהוד אולמרט, שאול מופז, אבי דיכטר, צחי הנגבי, שמעון פרס, ציפי לבני, מאיר שטרית, גדעון עזרא, זאב בוים, רוני בראון, רונית תירוש, חיים רמון, אוריאל רייכמן, והרשימה לא הסתיימה.

גם מצבו הרפואי של שרון עזר לו לשנות כיוון. כי בכלל לא היה ברור לו, האם כשיעבור ל'קדימה' התוצאה תהיה, במקרה הטוב, 'זנב לאריות' ובמקרה הרע 'זנב לשועלים'. שכן יתכן מאוד, והאריה דווקא נמצא בליכוד. ואם כבר, אז עדיף להיות זנב, אבל גדול, בליכוד.

סילבן שלום יתחיל עכשיו להזיע, כדי לעזור לנתניהו. לא איש כשלום יוכל לשבת זמן רב על ספסליה האחוריים של האופוזיציה, לאחר שריפד במשך תקופה ארוכה את כס המיניסטר במשרד החוץ ובמשרדים אחרים. הוא לא מוכן להיות בחוץ אחרי שהיה שר חוץ. ויש לו גם מה לתרום לנתניהו שמצטייר כדופק העשוקים והמזרחיים. נתניהו גם ישתמש בו הרבה, והנה לנו צמד מוביל חדש בליכוד –נתניהו ושלום.

אז עכשיו נשאר לחכות לתחילת הקמפיינים של הליכוד והעבודה. שתי המפלגות יעשו כל אשר לאל ידם כדי לתקוף את שרון וחבורתו. ושלושה חודשים במושגים שלנו, זה הרבה זמן.

אפילו יותר מידי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד