י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הפרדה ב'קבר דוד'

פתח חדש יצר הפרדה בין גברים לנשים באתר. התיירים יכולים לצפות מאולם סמוך. סוף-סוף אפשר גם להתפלל

הרב שמואל רבינוביץ קובע מזוזה בשער החדש שנפרץ לכניסת גברים בלבד
הרב שמואל רבינוביץ קובע מזוזה בשער החדש שנפרץ לכניסת גברים בלבד

לאחר שנים רבות בהם הדירו רבים את רגלם מקבר דוד, לאחר שלא ניתן היה להתפלל כראוי במקום, בוצעה באחרונה הפרדה בין גברים לנשים באתר הקדוש שבהר ציון, ונעשו התאמות שיאפשרו תפילות כראוי.

ההפרדה בוצעה לאחר פניות רבות, לנוכח החיכוך הגדול שהיה בין מתפללים לתיירים, כאשר בפרוזדור הצר שלצד הקבר עברו תיירים רבים, הפוקדים את האתר והפריעו למתפללים, מה שמנע תפילה כהלכה במקום.

בעקבות פניות אלה החליט רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ, בשיתוף עם יוסף שוינגר, מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח מקומות קדושים, על שינויים באתר, כדי להביא לפתרון הבעיה, למרות מגבלות השטח הקיימות.

במסגרת זו הוחלט על הסרת הגדר שהרחיקה את המתפללים מהקבר, על מנת ליצור שטח גדול יותר במתחם התפילה, וכן על הפרדה בין גברים לנשים באתר עצמו, באמצעות פריצת פתח נפרד לגברים, כאשר תיירים המעוניינים רק לראות את האתר יוכלו לעשות זאת באולם הסמוך.

החלטה זו, שבוצעה החל מחג שבועות האחרון, זכתה בשלב הראשון לביקורת מצד גופים תיירותיים וכדו', אך לאחר תקופה, הוברר לכולם כי אכן ההחלטה הייתה נכונה וראויה לכולם - הן לשמירת אתר זה בקדושה וטהרה, והן לטובת המתפללים והתיירים גם יחד, במניעת חיכוך מיותר וחילול שם שמים. לא מעטים אף הביעו תמיהה איך הסדר זה נעשה רק באחרונה, ולא פעל במשך שנים רבות בעבר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד