י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מוטי או בני?

הסכמה להציב את הרב מוטי אלון בראש רשימה משותפת. המכשול: מי יקבל את התפקיד הביצועי

מקובל על כולם. הרב מוטי אלון (משמאל). צילום: col
מקובל על כולם. הרב מוטי אלון (משמאל). צילום: col

הבום התקשורתי היומי יצא הפעם מבית מדרשם של המפד"ל והאיחוד הלאומי. בשתי המפלגות יש אחדות דעים כי יש להציב את רב ישיבת 'הכותל', הרב מוטי אלון, בראש הרשימה המאוחדת. אך הדרך להסכם בין שתי המפלגות עדיין רחוקה.

הרבה מלל, מודעות ומכתבים נשפכו בימים האחרונים בין שתי המפלגות הללו. יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב, מנסה להפיל את האחריות לכך שהסכם האיחוד בין המפלגות אינו מתממש, על האיחוד הלאומי, בעוד שבאיחוד הלאומי מגלללים את האחריות לכיוונה של המפד"ל.

אז קודם נעשה קצת סדר בוויכוח האמיתי שיש בין שתי המפלגות: אורלב מוכן כבר לוותר על המקום הראשון, אך הוא מתנגד ובתוקף שאת הנהגת המפלגה המשותפת יתפוס בני אלון. הוא גם אינו מוכן לוותר, ויהי מה, על התפקיד הביצועי הראשון שתקבל המפלגה המאוחדת, במידה ותצטרף לממשלה הבאה. גם באיחוד הלאומי הסכימו לוותר על המקום הראשון ולפעול להצבת מועמד מוסכם ומקובל על שתי המפלגות.

במפד"ל יזמו תרגיל מבריק ומקורי – להציב במקום הראשון את הרב מוטי אלון, אחיו של בני אלון. כך תפסו כמה ציפורים במכה אחת.

הרי ברור שבני אלון לא יוכל להתנגד להצבת אחיו בראש הרשימה. במפד"ל גם מבינים מצוין, שהרב מוטי אלון אינו מתאים במיוחד לתפקיד ביצועי, מה שמתאים מאוד לאח בני. פרט נוסף ולא פחות חשוב – הרב מוטי אלון אמנם אינו מזוהה רישמית עם מפלגה מסויימת, אך אפשר בהחלט לקבוע, כי הוא קרוב יותר למפד"ל מאשר לאיחוד הלאומי.

בני אלון, כמובן, לא התנגד להצבת אחיו, אך מאידך דרשו באיחוד הלאומי, שהרב מוטי אלון גם יקבל את התפקיד הביצועי הראשון. "אנחנו שמחים על הסכמת המפד"ל להציב בראשות הרשימה המשותפת את הרב אלון", אומרים באיחוד הלאומי. "אבל המפד"ל חייבת להיענות לדרישה המשותפת של הרב מוטי אלון והאיחוד הלאומי ולהציבו כמועמדנו לקבלת תפקיד בכיר, כדוגמת תיק החינוך, בכנסת הבאה, כדי שלא יהיה 'קישוט' בלבד".

אורלב, שנפגש אתמול בלילה עם הרב מוטי אלון - וגם ראשי האיחוד הלאומי שנפגשו עמו לאחרונה מספר פעמים - ביקשו את הסכמתו לעמוד בראש הרשימה המשותפת. בשתי המפלגות מעריכים כי תשובתו תהיה חיובית, אך מכאן ועד לחתימת הסכם האיחוד, הדרך עדיין רחוקה, כל עוד לא יהיה מוצא לגבי התפקיד הביצועי.

אורלב מנסה לטשטש את הוויכוח האמיתי שיש היום בין שתי המפלגות. כך, לדוגמא, אומרים במפד"ל, שאם התיק הבכיר שיוצע להם, יהיה תיק החינוך, הרב אלון ימונה לתפקיד. לכל ברור, כי מדובר במשחק מילים לתקשורת, שכן בסבירות גבוהה שתיק החינוך לא יימסר בידי מפלגה זו.

אורלב העמיד במוקד הדיונים את נושא הצבתו של הרב אלון בראש הרשימה. במכתב ששלח הבוקר לראשי האיחוד הלאומי כתב אורלב: ""אין ספק שתשובה חיובית פומבית של האיחוד הלאומי להצעתי וקריאה משותפת תשכנע את הרב מוטי אלון להתגייס למשימה ולסלול את הדרך לאיחוד המחנה".

במפד"ל הסכימו שבעשיריה הראשונה, יחשב הרב מוטי אלון כמועמד המפד"ל, לצורך חלוקת המנדטים, כך שבמידה והרשימה המשותפת תזכה ב-10 מנדטים, הרי שפרט לרב אלון המועמד המוסכם, ב-9 המקומות הבאים, החלוקה תהיה 4-5 לטובת האיחוד הלאומי.

אין ספק, כי הסיכויים לאיחוד בין המפלגות נוטה בשלב זה לכיוון החיובי. פערים רבים נסגרו ואחרים הצטמצמו, אך כל עוד לא יוכרע גורל 'התפקיד הביצועי' - הכל פתוח.

במפלגות הימין כבר למדנו מהעבר הרחוק והקרוב, שעד שהעניין לא סגור, נעול וחתום, הרי שהכל פתוח ונזיל.

לכל הכיוונים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד