ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

שוב הש.ג. אשם

שלושה נגדים שצילמו את פינוי הקברים בגוש קטיף, יועמדו לדין משמעתי. הקצינים, כמו תמיד, יצאו נקיים

פינוי הקברים בגוש קטיף
פינוי הקברים בגוש קטיף

שלושה נגדים, שהיו מעורבים בצילום פינוי הקברים בגוש קטיף, יועמדו לדין משמעתי על התנהגות שאינה הולמת. בפרקליטות הצבאית שוקלים גם לעכב את קידומו בדרגה של הנגד שצילם את התמונות בניגוד להנחיות. כמו כן בוחנים אם יש לנזוף בקצין שהיה מפקד המשימה.

צה"ל איפשר לצלם בעת העתקת הקברים רק למטרות תיעוד. עם זאת, היו חיילים שצילמו תמונות למזכרת, והן פורסמו לראשונה באתר 'הייד פארק'.

אולם בעוד שהנגדים יועמדו לדין, בפרקליטות קבעו כי התמונה שבה נראו הרב הראשי הצבאי, הרב ישראל וייס, וקצינים בכירים נוספים, על רקע ארונות קבורה, לא צולמה בבית קברות, ולא היה בה משום פגיעה בכבוד המת.

הפרקליטות בדקה את הפרשה, בעקבות פניית היועץ המשפטי לממשלה, לאחר שדן דוידוביץ, אב שכול, שקבר ילדו פונה מבית העלמין, דרש לפתוח בחקירה כנגד הרב הראשי הצבאי וקצינים בכירים, בשל פירסום התמונות והפצתן.

קצינים ברבנות הראשית אמרו לכתב 'בחדרי חרדים': "שוב מצאו להאשים את הש"ג, במקום למצות את הדין עם הקצינים הבכירים המעורבים בפרשה המבישה. הרבצ"ר היה בשטח וראה שמצלמים. ומה יש לו לומר להגנתו על 'ריקוד הגרביים' שבוצע על שולחנו?!"

האב השכול דן דוידוביץ, הגיב אף הוא לפרשה: "מבחינתי הממצאים הללו, שמתעלמים מההורים השכולים, הם כמו תקיעת סכין בלב, שאחר-כך עוד מסובבים אותה".

קישורים:
עוד בנושא
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד