י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הבלוף של גפני

אם הנתונים היבשים לא מספקים את הסחורה, אז יש את העיתון המפלגתי. שם אפשר לספר שגפני מלך המחוקקים

להיות בצמרת. גפני במקום הראשון רק ב'יתד'
להיות בצמרת. גפני במקום הראשון רק ב'יתד'

הכנסת ה-16 סיימה אתמול את כהונתה. 120 חברי הכנסת יצאו לפגרת בחירות ארוכה, ויו"ר הכנסת, רובי ריבלין, כינס את הכתבים הפרלמנטריים, כדי לסכם בפניהם את הכנסת היוצאת באומרו: לא תהיה תפארתנו על הכנסת הזו.

הוא אף יצא בקריאה לציבור ואמר: תבחרו ח"כים יותר טובים.

לעיתונאים הוגשה חוברת ובה סיכום פעילותם של חברי הכנסת בקדנציה היוצאת. הכתב הפרלמנטרי של 'יתד נאמן', אליעזר ראוכברגר, קיבל אף הוא לידיו את החוברת, ושיגר ידיעה למערכת העיתון. כל הנתונים שהעביר ראוכבברגר תאמו להפליא את הדברים שמופיעים בחוברת, אך נתון אחד, המשמעותי ביותר, היה משום מה שונה. בעגה העממית קוראים לזה – בלוף.

בכותרת הרעשנית שבלטה בעמוד 3 בעיתון, במסגרת בולטת, נכתב המשפט הבא: ח"כ הרב משה גפני אחד משלושה שיאני החקיקה בכנסת ה-16.

לא ברור כלל כיצד כותרת מעין זו חדרה לעיתון, המתיימר כל העת להציג את כל עניין השותפות של הציבור החרדי ב'כנסת המינים' ככורח בל יגונה, וכאמצעי לגונן על היהדות החרדית מפני חוקים אנטי-דתיים.

מעולם לא התהדרו חברי-כנסת חרדיים בחקיקת חוקים שאין להם ולא כלום עם הציבור החרדי. לא לשם כך הם נשלחו לכנסת, אך גפני הפך את חברותו בכנסת למקום עבודה אינטנסיבי וקדחתני. הוא מרגיש, ובהתאם לכך גם פועל, כחבר-כנסת מן השורה. הוא מנסה כל הזמן גם להיות 'מחוקק'. ולא. לא מדובר בכלל בחוקים שעוסקים בענייני דת, בציבור החרדי. לזה אין זכר.

הוא גם מתרוצץ מוועדה לוועדה, מגיש שאילתות בלי סוף, נואם בכל דיון, והכל, אבל ממש הכל, מכוון לאותה חוברת שמגיש יו"ר הכנסת לכתבים הפרלמנטריים בסיום כל מושב, ובפרט בסיום כל קדנציה. הוא שואף כל העת להיות בצמרת הטבלה. של המחוקקים, של הנואמים, של מגישי השאילתות. בקיצור, להיות הח"כ המצטיין.

אבל, מה לעשות, שלפעמים הנתונים היבשים, המציאות, הביאה אותו רק למקום השלישי או הרביעי. אז בשביל זה יש את העיתון המפלגתי. שם אפשר 'להוסיף' עוד כמה חוקים. העיקר להציב את גפני בראש הטבלה. בצמרת.

אז הנה לכם הנתונים היבשים, כפי שמופיעים בחוברת, והועתקו מילה במילה בידיעה ב'יתד נאמן'.

בסך הכל, קיבלה הכנסת הנוכחית 358 חוקים. מתוכם 176 חוקים הוגשו מטעם הממשלה ו-156 חוקים הוגשו על-ידי חברי-כנסת. ועדות הכנסת יזמו 16 הצעות חוק. כל ח"כ חוקק בממוצע 1.25 חוקים.

עד כאן לשון 'יתד נאמן', אך בכל הנוגע למחוקקים המצטיינים, לפתע הנתונים משתנים וה'יתד' כבר הופך לבלתי נאמן.

אז קודם נחזור ונצטט את את הנתונים היבשים: המחוקקים המצטיינים ביותר הם שאול יהלום וגילה פינקלשטיין. כל אחד הצליח להעביר 13 חוקים. אחריהם ניצבים אהוד רצאבי עם 12 חוקים, משה גפני וגדעון סער - 9 חוקים, זהבה גלאון - 8, אופיר פינס וחמי דורון - 7 כל אחד. ח"כ אחמד טיבי הוא המצטיין מבין הח"כים הערבים. הוא הצליח להעביר, לראשונה בתולדות ההיסטוריה של הח"כים הערבים בכנסת, חמישה חוקים.

ב'יתד' עלה גפני מהמקום הרביעי-חמישי, אותו הוא חולק יחד עם גדעון סער, לאחד משלושת החכי"ם הראשונים.

וכך נכתב בידיעה: " חברי כנסת נבחרו אתמול כשיאני החקיקה בכנסת ה-16 שיצאה אתמול לפגרה מיוחדת עד לאחר הבחירות לכנסת ה-17. שלושת חברי הכנסת הם: הרב משה גפני (דגל התורה), שאול יהלום וגילה פינקלשטיין שניהם מסיעת המפד"ל. כל אחד משלושת החכי"ם אלו העביר בכנסת היוצאת 14 הצעות חוק בכל הקריאות הנדרשות, עד לכניסתן לספר החוקים של מדינת ישראל".

כך, בהינף קולמוס, הוסיפו לגפני 5 חוקים.

אבל על גפני אף אחד לא יכול. גם לא הנתונים היבשים, ואפילו לא כתב פרלמנטרי הגון ויסודי כמו ראוכברגר. הוא צריך להיות בצמרת. למעלה. ואם הנתונים היבשים לא מספקים את הסחורה, אז העיתון המפלגתי יעשה זאת. ואם זה לא מספיק, גם יוסיפו חוק לעוד שני חברי כנסת, העיקר שגפני יהיה "אחד משלושת שיאני החקיקה בכנסת ה-16".

עוילם גוילם.

איך אמר היו"ר ריבלין: תבחרו ח"כים יותר טובים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד