ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

לא נגמר

האפשרות להצבתו של הרב אלון בראש מחנה הימין טרם ירדה מהפרק. המאבק האמיתי בעינו: התפקיד הביצועי

עדיין מועמד. הרב מרדכי אלון
עדיין מועמד. הרב מרדכי אלון

הרב מרדכי אלון הודיע היום שלא יעמוד בראש רשימה משותפת של האיחוד הלאומי והמפד"ל, אך מקורות מוסמכים בשתי המפלגות מאשרים ל'בחדרי חרדים' שהסיפור עדיין לא נגמר. האפשרות שבסופו של דבר הרב אלון יוצב בראש הרשימה המאוחדת לא ירדה מהפרק.

כפי שדווח כאן ביום רביעי, ישנה הסכמה עקרונית של שתי המפלגות שהרב אלון יהיה המועמד המוסכם בראש הרשימה, אך הדרך להסכם בין שתי המפלגות עדיין רחוקה. באיחוד הלאומי דרשו שהרב אלון יקבל גם את התפקיד הביצועי הראשון, מה שהוביל לפיצוץ הבלתי נמנע.

אורלב מוכן לוותר על המקום הראשון, אך הוא מתנגד ובתוקף שאת הנהגת המפלגה המשותפת יתפוס בני אלון. הוא גם אינו מוכן לוותר, ויהי מה, על התפקיד הביצועי הראשון שתקבל המפלגה המאוחדת, במידה ותצטרף לממשלה הבאה.

דרישת האיחוד הלאומי לקבל את התפקיד הביצועי הראשון, לא התקבלה כדבר מובן מאליו. בעוד הספין התקשורתי איתו יצא אורלב - כי הוא מוכן לוותר על המקום הראשון לטובתו של הרב מוטי אלון - הקנתה לו נקודות יקרות במאבק על דעת הקהל, כמי זה שמוכן לוותר, הוא הטוב, ואילו האיחוד הלאומי שאינם מוכנים לוותר, הם הרעים.

ח"כ בני אלון, שלא ראה בעין יפה את התרגיל המבריק של אורלב, וגם מתנגד להכניס את אחיו, הרב מרדכי אלון, לרשימה, שכן ככלות הכל, זה לא נראה יפה ששני אחים שולטים על המפלגה (אחד במקום הראשון והשני במקום השלישי), החליט לעשות תרגיל הפוך למפד"ל.

הוא קיבל את הסכמת אחיו להודיע באופן פומבי, כי הוא אינו מעוניין להכנס לחיים הפוליטיים, וכי הוא נפגע מאוד מכך שמיד לאחר הפגישה החשאית שלו עם יו"ר המפד"ל, בה הועלתה האפשרות שיעמוד בראש הרשימה המשותפת, רץ זבולון אורלב לתקשורת וסיפר על כך.

יו"ר סיעת האיחוד הלאומי, צבי הנדל, מיהר להגיב על סירובו של הרב אלון והטיל את האשמה לכישלון המו"מ על ח"כ זבולון אורלב. "אנחנו חושבים שהאיחוד חשוב, אבל זה מתחיל להימאס לנו. אי-אפשר שכל יום איזה מסמך או איזה ספין תקשורתי יהרוס את הכל".

ההערכה הרווחת היא, שסירובו של הרב אלון לעמוד בראש הרשימה, הקטינה את הסיכויים לאיחוד בין שתי המפלגות, אך מקורות מוסמכים טוענים, שהסיפור לא נגמר, וכי עכשיו ייאלץ אורלב לוותר ולהתפשר. הספין המבריק שלו, הם אומרים, חזר אליו כבומרנג.

כפי שציינו, כל עוד לא יוכרע גורל 'התפקיד הביצועי' - הכל פתוח ונזיל.

לכל הכיוונים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד