י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הרנטגן פעיל

מה עושים כשהתקשורת לא מדווחת על ה'רנטגן' מנתיבות? בשביל זה יש את 'ביבי תקשורת ויחסי ציבור'

אין הילולא, יש יח"צ. ה'רנטגן'
אין הילולא, יש יח"צ. ה'רנטגן'

הודעה לעיתונות שנשלחה אתמול ממשרד יחסי-ציבור בתל-אביב, התקבלה בכל מערכות התקשורת הדתיים והחרדיים ומיד גרמה להרמת גבות. כותרת הידיעה דיווחה על "מתחזים הפועלים כביכול מטעמו של הרב יעקב ישראל איפרגאן שליט"א (הרנטגן מנתיבות) גוזלים מאות אלפי שקלים ממאמיניו".

מזה תקופה ארוכה לא שמענו דבר וחצי דבר על ה'רנטגן'. בעבר התפרסמו כתבות רבות על ה'באבא מנתיבות' - חלקן חיוביות ואחרות שליליות. הכל תלוי בזהותו של העיתונאי. ישנם שמקורבים לבאבא אחד שדואגים לפרסם ידיעות חיוביות עליו ושליליות על האחרים, ועיתונאים אחרים עושים בדיוק את אותו הדבר. אבל ההיפך.

אבל רק באבא אחד מעסיק משרד של יחסי ציבור במשרה מליאה. משרד העונה לשם 'ביבי תקשורת ויחסי ציבור'. בדרך-כלל משגר המשרד ידיעות יח"צ בסמוך להילולא שעורך ה'רנטגן' ביום פטירת אביו, רבי שלום איפרגן. אז גם מצורף לידיעה סיפור חדש וטרי מהשטח, שמפאר ומהלל את ניסיו ומופתיו.

לקראת ההילולא שהתקיימה לפני שנתיים, פורסמה הודעה על הוצאת ספר חדש על ה'רנטגן' בו נכתב, כי נשיא מצרים חוסני מובארק חולה במחלת כבד קשה, ולא יאריך ימים. הספר, המגולל את סיפורו האישי של ה"רנטגן", נכתב על-ידי העיתונאי צבי אלוש מ"ידיעות אחרונות".

בספר מסופר, בין השאר, כיצד הוצג בפני ה'רנטגן' שנה קודם לכן גזיר עתון, בו הופיעה תמונתו של נשיא מצרים. "הרב התרכז בתמונה, התקשר לאחד ממכריו ואמר לו: 'אני לא יודע אם זה פורסם, אבל לפי מה שאני רואה, מובארק סובל מבעיה חמורה בכבד. משהו שעלול לגרום לו לא להאריך ימים. מחלה קשה ורצינית'".

בינתיים כבר חלפו כמעט שלוש שנים מאז ראה ה'רנטגן' את גזיר העיתון, ומובארק עדיין חי.

סיפורי המופת על ה'רנטגן' כבר הפכו לנדושים, וירדו מסדר היום התקשורתי. גם עיתונאי החצר אינם מצליחים לשתול עליו ידיעה בעיתונם. אולי זו הסיבה שמשרד היח"צ שיגר אתמול את ההודעה הבאה. הרי היא לפניכם ככתבה וכלשונה:

"מלשכת הרב יעקב ישראל איפרגאן שליט"א (הרנטגן מנתיבות) מזהירים את הציבור מפני מתחזים, המציגים עצמם כשלוחיו של הרב או כנציגים מטעמו. האזהרות באות בעקבות תלונות רבות של מאמינים ששילמו עשרות אלפי שקלים בתמורה להבטחות שקריות לקבלת ברכתו של הרב או לקביעת פגישה עימו.

"מלשכת הרב נמסר, כי למתחזים אלה אין שום קשר לרב איפרגאן וכי מעולם לא מינה הרב שליחים או נציגים שיפעלו מטעמו. על כן, יש להיזהר מכל אדם, המציג עצמו ככזה, והפועל כך ככל הנראה מתוך כוונה לעשות הון בדרכי מרמה.

"עוד נמסר כי אין לשלם כסף או להתחייב על דבר מה בתמורה לקבלת ברכתו של הרב. בכל מקרה של ספק או של חשד להונאה ניתן לפנות ללשכת הרב בנתיבות או למשטרת ישראל".

עד כאן לשון ההודעה. בינתיים כבר נמסר שהמשטרה חוקרת, ועכשיו יש כבר סיבה למסיבה אמיתית.

מסיבת חנוכה, על ניסיה ומופתיה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד