י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

לקיים הבטחות

חשיפה: הגרמ"י ליפקוביץ דורש שלא למנות את קירשבוים כדי "למנוע ממנו את האלימות המטיל על זולתו"

"לא יוסיף כבוד לעיר". המכתב
"לא יוסיף כבוד לעיר". המכתב

לפצצה כזו איש לא ציפה. הידיעה הבלעדית שפורסמה שלשום תחת הכותרת "לחזק בדקי העיר", ובה פרטים מלאים על כל המתרחש בקרית ספר בפרשת מינויו של יאיר קירשבוים למנכ"ל המועצה, גרמה לסערת רוחות קשה בעיר, והנושא הפך לשיחת היום.

אתמול בשעת לילה מאוחרת, התקבל במערכת 'בחרדי חרדים' מכתבו של הגרמ"י ליפקוביץ, בו הוא דורש שלא למנות את יאיר קירשבוים לשום תפקיד במועצה. פרסום המכתב התעכב, עד לאחר בירור יסודי של נסיבות כתיבת המכתב.

מתברר, כי לפני מועד הבחירות האחרונות למועצת מודיעין עילית, הודיעו הגראי"ל שטיינמן והגרמ"י ליפקוביץ, כי כל אחד מתושבי העיר, יוכל להגיש את מועמדותו, הן לראשות המועצה והן לחברות במועצה. הודעה זו הביאה להגשת רשימה נוספת. אך גוטרמן, שהרגיש כי הקרקע בוערת מתחת לרגליו, וכי מירב הסיכויים שיפסיד בבחירות, הפך עולמות כדי לשנות את ההחלטה.

הגראי"ל שטיינמן הודיע, כי במצב שנוצר ולאור החשש כי מערכת בחירות קשה ורוויית מחלוקת ויריבויות - לא יתקיימו בחירות, וכי גוטרמן יהיה המועמד היחיד לראשות המועצה.

הגרמ"י ליפקוביץ נותר בעמדתו, וגוטרמן מיהר להגיע לביתו בניסיון להסיר את רוע הגזירה.

לאחר שיחות רבות של הגרמ"י ליפקוביץ עם שני אברכים תושבי קרית ספר המקורבים אליו, סוכם כי גוטרמן יחתום על התחייבות, לפיה הוא מקבל כל הוראה והחלטה של רב העיר, הרב מאיר קסלר. באותו מסמך גם חתם, כי לא ימנה את יאיר קירשבוים לשום תפקיד במועצה, ואף יפעל להוציאו מעבודתו כקב"ט המועצה.

התחייבות זו סללה את הדרך להסרת הרשימה השנייה, וכן להסרת מועמדותו של נח אדלר לראשות המועצה.

לאחר שנודע על כוונתו של גוטרמן למנות את קירשבוים בכל מחיר לתפקיד מנכ"ל המועצה, פנו רבנים ועסקנים בעיר לביתו של הגרמ"י ליפקוביץ, ולאחר שבירר את כל הצדדים, כתב את המכתב הבא:

"למען מעלת השלום של תושבי עיר התורה קרית ספר ת"ו מבקשים בכל לשון של בקשה מהרב ר' יעקב גוטרמן שיחי' שיקיים הבטחתו שחתם ביום י"ב תשרי תשס"ה וכש"כ שלא ליתן את י. קירשבוים שום תפקיד השייך לתושבי העיר אלא להוריד ולמנוע ממנו את האלימות המטיל על זולתו וזה יהיה כבודה של העיר וכבוד כל רבנות העיר ואם ח"ו לא יתקיים זה ח"ו חורבן העיר יהיה תלוי בכבוד הרי"ג ולא יוסיף לו כבוד מתושבי העיר בתקווה שיבינו דברי וזכות הרבים יהי' תלוי בו. הדו"ש ידידו מיכל יהודה לפקוביץ".

כפי שכבר פורסם, נאלץ גוטרמן לקבל את 'מסמך הכניעה' אותו הכתיב הגרי"ש אלישיב בתמורה לביטול הווטו שהטיל על מינוי קירשבוים.

אולם, לאחר שאמש נבחר קירשבוים לתפקיד, פורסם מכתבו של הגרמ"י ליפקוביץ, מה שגרם למבוכה רבה אצל כל הנוגעים בדבר, על הפרת ההתחייבות הברורה שנתן גוטרמן להגרמ"י ליפקוביץ.

קישורים:
ידיעה קודמת בנושא ו'מסמך הכניעה'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד