י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

'לאטקע לארי' משגע את אמריקה

להיט חדש בארצות-הברית: לאטקע לארי - בובת לביבה מיוחדת שיצר הרב אריה קלטמן מאוהיו (וידאו)

בובת החנוכה המדברת הראשונה בעולם. לאטקע לארי
בובת החנוכה המדברת הראשונה בעולם. לאטקע לארי



להיט חדש בארצות הברית: בובת לביבה מיוחדת, פרי יוזמתו של הרב אריה קלטמן, חסיד חב"ד ממדינת אוהיו, נחטפת ממדפי החנויות כמו סופגניות חמות.

את הסיפור שלה מביא עומר כרמן באתר 'MSN':

חב"ד הוכיחו שוב שהיהודים פשוט עושים זאת טוב יותר: לאחר שהדליקו נר ראשון של חנוכה על החומה הגדולה בסין ובכיכר הקרמלין במוסקבה, מציגים בחב"ד את 'הסנטה קלאוס הכשר הראשון' - אין לו איילים מעופפים וזקן לבן, הזקן אדמוני והוא לובש ציציות - קבלו את "רבי לאטקע לארי", הרב לארי הלביבה.

לארי הוא בובת החנוכה המדברת הראשונה בעולם. גובהה 60 ס"מ בלבד, אולם היא נמרצת ומלאת חיים. היא שרה שיר מיוחד לחנוכה ללחן של "מעוז צור", תוך כדי טיגון לביבות תפוחי אדמה עתירות קלוריות.

"אין מדובר רק במתנת חנוכה", אומר ממציא הבובה, הרב אריה קלטמן, ממדינת אוהיו בארצות-הברית. "זהו פריט חשוב לילדים שזקוקים לפריט יהודי בחייהם. אנו רוצים שגם ילדים יהודים שמנותקים מהמסורת, יחושו גאווה כשהם הולכים ליד חנוכיה".

משלוח נוסף בדרך מסין

הבובה נמכרת בארצות-הברית ב-18 דולר בלבד, וכל הכנסותיה קודש לארגון הפועל מטעם חב"ד ועוסק בסיוע לילדים בעלי צרכים מיוחדים. את קולו של רבי לארי תרם הקומיקאי היהודי ג'רי סטילר, המוכר מסדרת הטלוויזיה "סיינפלד", שם גילם את דמותו של פרנק קוסטנזה, אביו של ג'ורג'.

לארי הלביבה נחטף ממדפי החנויות בארצות-הברית כמו סופגניות חמות. משלוח נוסף של הבובות עושה כעת את דרכו מסין, ורבים מחכים בהתרגשות להגעתם. בחג חנוכה הבא מתכנן הרב קלטמן להוציא לאור ספר ילדים ומשחק מחשב המבוססים על עלילותיו של לארי הלביבה.

"אני אשמח אם גם הגויים ירכשו את הבובה", הוא אומר. "היא כייפית ומתאימה לכולם. בנוסף לכך, על גב הבובה מצורפת הפתעה מיוחדת: מתכון מעולה ללביבות תפוחי אדמה".

קישורים:
לצפייה ב'לאטקע לארי' - לחצו כאן
לכניסה לאתר של 'לאטקע לארי' - לחצו כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד