י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

יהלום ו'חוק השבת'

ח"כ יהלום רוצה לזכות את הציבור הדתי במצווה נדירה. שלא יפסידו, חלילה, שום תכנית המשודרת בשבת

ממהר לזכות במצווה. יהלום
ממהר לזכות במצווה. יהלום

שדרנים, עיתונאים ואנשי ציבור הנמנים על המגזר הדתי-לאומי, משמיעים כל העת טענות נגד ערוצי הטלויזיה השונים. הם קובלים על כך שמונעים מהם את 'הזכות' לצפות בתוכניות טלויזיה המשודרות בשבת וחג. בעיקר מכוונת הטרוניה שלהם כלפי מה שמוגדר בעגה הטלויזיונית - 'הפקות מקור'.

כאילו זה מה שחסר להם. אין לציבור הדתי 'הפקות מקור' משלו. פרשת השבוע, דף היומי, ללמוד קצת עם הילדים. לא. הם צריכים רק טלוויזיה. ואם חס וחלילה יפספסו איזה 'שיעור' חשוב המשודר בשבת, חייבים לעשות 'שיעור חזרה', וזה צריך להיות תיכף ומיד, סמוך ונראה לשיעור המקורי.

ח"כ שאול יהלום תפס את הפרינציפ. כצדיק היודע את נפש בהמתו, הוא למד להכיר בדיוק מה חשוב לקהל בוחריו. ואם מערכת הבחירות במפד"ל נמצאת בפתח, שלא לדבר על מערכת הבחירות הכללית, הרי יש למהר ולעשות מעשה. הלכה למעשה.

אל תאמר לכשאפה אשנה, שמא לא תפנה, כבר נאמר בחז"ל. יהלום, המבקש להיטיב עם ידידיו וקהל בוחריו הפוטנציאליים, אינו משאיר חלילה שום מצווה חשובה שתברח מתחת ידיו. ככלות הכל, הוא רוצה לזכות את הציבור הדתי במצווה נדירה ומיוחדת במינה, כך ששום צופה דתי, לא יפסיד, חלילה, שום תכנית חשובה המשודרת בשבת.

בקיצור, יהלום רוצה להראות שהמפד"ל יותר 'צדיקה' מהאיחוד הלאומי.

אז מה עשה יהלום? הוא הניח על שולחן הכנסת הצעת חוק, כך מפרסם היום העיתון 'גלובס', לפיה מועצת הרשות השנייה תחייב את זכייני הערוצים המסחריים לשדר בשידור חוזר 'הפקות מקור' או שידורי חדשות המשודרות בשבתות ובחגים, וזאת במהלך השבוע הראשון שאחרי שידורן.

יהלום גם מסביר את הסיבות שהביאו אותו להגיש את הצעת החוק: "למעלה מ-20% מאזרחי המדינה לא יכולים לצפות בתכניות פופולריות שנמצאות במרכז השיח החברתי, בשל אמונתם הדתית. על גופי השידור למיניהם לנהוג באחריות חברתית רבה ולפעול לשילוב כל הגוונים השונים של החברה הישראלית ביצירה התרבותית".

ועל מה בדיוק יצא הקצף של יהלום? ובכן, יהלום מסביר שקיבל תלונות מגורמים באוכלוסיה הדתית, לפיהם התוכנית הפופולרית של קשת, 'ארץ נהדרת', משודרת בערבי שישי, דבר שלא מאפשר לאוכלוסייה זו לצפות בתוכנית.

בעקבות תלונות אלה פנה יהלום למנכ"ל זכיינית ערוץ 2 'קשת', אבי ניר, בבקשה לשדר את 'ארץ נהדרת' בשידור חוזר גם באמצע השבוע . ניר נעתר לבקשה והתוכנית משודרת בימי רביעי. אבל כעת יהלום לא מסתפק בכך, והוא רוצה שהדבר יעוגן בחוק של הכנסת.

עכשיו כבר יהיה ליהלום מה למכור בתשדירי הבחירות של המפד"ל, והוא יוכל לפרסם קבל עם ועולם, הכיצד נלחם על 'קודשי ישראל' בחירוף נפש, ואף בימי הפגרה שבאו עלינו לטובה, הוא הפסיק את חופשת החנוכה שלו, כדי להניח את הצעת החוק שתתקן את המעוות.

והרי המתחיל במצווה אומרים לו גמור, אז הנה לכם הסיבה האמיתית מדוע יבקש יהלום לקבל שוב את אמון בוחרי המפד"ל - כדי להשלים את חקיקת החוק בכנסת הבאה...
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד