י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הפועל תלבייב

לבייב לא היה מסוגל לסבול שלארקדי גאידמק יש קבוצת כדורגל. חילולי שבת? העיקר הביזנס, הכבוד והיוקרה

אות קלון על מצחו. לבייב. צילום: אשר ליצמן-COL
אות קלון על מצחו. לבייב. צילום: אשר ליצמן-COL

איש העסקים ר' לוי לבייב לא יכול היה לראות בלע את הקודש. הוא לא היה מסוגל לסבול שהמתחרה הגדול ביותר שלו בתחום העסקים, ארקדי גאידמק, הוא בעלים של קבוצת כדורגל והוא לא. אז מה אם זה כרוך בחילולי שבת? העיקר הביזנס. וגם כבוד ויוקרה חשובים אצל מליארדרים.

אז הנה, עכשיו גם ללבייב יש קבוצת כדורגל. ואת אות הקלון הוא לא הדביק לרגלו, אלא דווקא למצחו.

הערב סיכם לבייב עקרונית את עיסקת רכישת קבוצת הכדורגל של 'הפועל תל-אביב'. הוא רכש, באופן אישי ולא באמצעות חברת 'אפריקה ישראל', 75 אחוז מקבוצת הניהול של הקבוצה, תמורת סכום צנוע של 20 מיליון שקל. מעתה ואילך, כל חילולי השבת שתגרום קבוצה זו, יזקפו 'לזכותו' של לבייב.

רכישת 'הפועל תל-אביב' על-ידי לבייב כבר עומדת בחלל האוויר מספר שבועות. מיד לאחר הפרסום הראשוני, מיהר לבייב להכחיש. אך כעת מתברר שלכל ההכחשות הללו לא היו רגליים.

הערב הופצה לתקשורת הודעה רשמית, בה נמסר על פרטי ההסכם. בהודעה נאמר גם, כי הפועל ת"א תעשה הכל כדי שמשחקיה לא יגרמו לחילול שבת. אין צורך להכביר במילים שדברים אלו אין להם כל בסיס, וגם אם משחקי הקבוצה הביתיים לא יתקיימו בשבתות, הרי שמשחקי החוץ יערכו בשבתות, והדבר אינו תלוי כלל בהחלטות של 'הפועל תל-אביב'.

לבייב גם דאג להוסיף עוד נקודה חשובה להודעה, שבנוסף לפעילות הספורטיבית, תעשה הקבוצה את כל שניתן על מנת לסייע לבני נוער שיד הוריהם אינה משגת פעילות חברתית ספורטיבית ממוסדת אחרת. אז לבייב לא דואג רק לעסקים, אלא גם שיהיו עוד ילדים ובני נוער שידעו לשחק כדורגל.

אם אמרנו שלבייב רצה ללכת בעקבות מתחרהו ארקדי גאידמק, הרי שיועציו דאגו לפרסם את הסיבות 'האמיתיות' שהביאו את לבייב לבצע את הרכישה. וכך סיפר יועצו לתקשורת, טל רבינא: "העסקה הינה, למעשה, עמידה בהתחייבות ג'נטלמנית שנתן לבייב לחברו הקרוב, איש העסקים רומן אברמוביץ', לפני כשנה, כשלבייב נענה לבקשתו של אברמוביץ' וצפה עימו יחד במשחק כדורגל. באותה הזדמנות שאל אותו אברמוביץ' למה הוא לא משקיע בכדורגל הישראלי. לבייב השיב בחיוך כי הוא יתחיל להשקיע בכדורגל כאשר המשחקים יפסיקו לגרום לחילול שבת וכשאברמוביץ' יתרום תרומה רצינית לעידוד הפעילות היהודית בגולה.

"לפני חודשים אחדים, הזכיר אברמוביץ' ללבייב את אותה שיחה חברית שקיימו בעבר והפתיע באומרו כי הוא מילא את חלקו בהסכם הג'נטלמני והעביר באחרונה תרומה נדיבה לפעילות איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה ובחבר העמים, שמר לבייב מכהן כנשיאו. כחבר המכבד את מילתו, הורה מר לבייב ליועציו לבחון את ההשקעה בכדורגל הישראלי, תוך שהוא מנחה למצוא פעילות שיתקיימו בה שני תנאים: 1. שלא ייגרם חילול שבת; 2. שהקבוצה תסייע לחלשים בחברה".

כבר עתה אפשר לקבוע ברמת וודאות גבוהה, שסעיף השבת הוא עורבא פרח, ואין שום סיכוי שהוא ימומש.

קפטן הפועל ת"א, שמעון גרשון, מיהר לברך את העיסקה המתרקמת, שעדיין זקוקה לאי אילו אישורים. "אני מברך על כל מהלך שישדרג את מועדון הכדורגל הפועל ת"א, בטח ובטח שאנשים מהסוג של לבייב נכנסים לתמונה", אמר גרשון ל'מעריב'. "אם זה יצא לפועל, לא יהיה שמח ממני. זה מועדון שמאוד מתאים ללבייב מהבחינה שהוא משקיע המון לחברה ולקהילה בפרויקטים שונים, שמר לבייב מתחבר אליהם. זאת מעבר לעובדה שהפועל היא גם קבוצת כדורגל מצוינת".

ואילו שחקן אחר של הקבוצה, תיאר את הרכישה כלא פחות מאשר "יום חג", ביטוי שחזר ונשנה מפי ראשי חוג האוהדים של קבוצת הכדורגל."ברגע שאדם כמו לבייב רוכש אותנו, זה יוצר רק טוב למועדון ואני חושב שזה ישדרג את הקבוצה מכל הבחינות. זה יום חג. כאחד שבא מבית מסורתי, אני אשמח לא פחות מלבייב אם המשחקים ייערכו בימי חול או במוצאי שבת, וזאת לא צריכה להיות בעיה. היום בכל המגרשים יש תאורה ואפשר לשחק באמצע השבוע ולא לחלל שבת".

הוא יכול להיות שמח, אבל בשביל הציבור הדתי והחרדי בישראל, זהו בהחלט יום עצוב. מאוד.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד