כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

הרב מזהיר: צונאמי אנטישמי

הרב הראשי לבריטניה מזהיר מהתגברות האנטישמיות בשנה הקרובה: "יש את ההרגשה שאין לדעת מה יקרה הלאה"

כתובות נאצה על בית-עלמין יהודי * צילום: איי פי
כתובות נאצה על בית-עלמין יהודי * צילום: איי פי

בראיון ששודר ביום ראשון השבוע, אמר הרב הראשי לבריטניה, הרב יונתן סאקס, כי הוא חושש מ"צונמי של אנטישמיות" המאיים על היהודים ברחבי העולם.

בראיון ברדיו BBC, הרב הראשי אמר כי הוא "מודאג מאוד מהתגברות רגשות אנטי-יהודים, שמובילים להכחשת שואה, מתקפות על בתי כנסת והחרמת תאים יהודים באוניברסיטאות".

לדבריו, "אני מאוד מפחד מזה, אני מפחד שאין מספיק מחאה נגד זה. האנטישמיות היא חלק מאוצר המלים הפוליטי בכמה וכמה חלקים בעולם".

אתר ynet מדווח כי לפי נתוני 'הקרן לביטחון קהילתי', האנטישמיות בבריטניה נמצאת בעלייה תלולה. בשנת 2004 לבדה תיעדה הקרן 532 תקריות אנטישמיות, מתוכן 83 הכוללות תקיפה פיזית אלימה. במקביל, קבוצות לחץ המתנגדות למדיניות הממשלה הישראלית בשטחים ארגנו חרם אקדמי על מרצים יהודים. תאי הסטודנטים היהודים סובלים מאיומים שונים מצד חבריהם לקמפוס מאז 2002.

סאקס תקף גם את מה שכינה "התעסקות העולם בסכסוך הישראלי-פלסטיני", וטען כי "אם חלילה נדמיין עולם בו מדינת ישראל לא מתקיימת, עדיין יהיו בעולם סכסוכים רבים. עדיין יהיו סכסוכים בצ'צ'ניה, אוסטיה, אינדונזיה ועוד. להפוך את הסכסוך הישראלי-פלסטיני - שבמשך 12 שנה שני הצדדים מנסים לפתור בדרכי שלום - למרכז הפוליטיקה הגלובלית, זו טעות מוחלטת. טעות מטרידה".

הוא הזהיר גם מהתגברות האנטישמיות במדינות אירופה השונות, בהן צרפת. "רבנים רבים הותקפו ברחובות", סיפר. "בתי כנסת חוללו, בתי ספר יהודים נשרפו עד ליסוד. זה יוצר את ההרגשה שאין לדעת מה יקרה הלאה. זה גורם אי-נוחות לקהילות היהודיות".

קישורים:
תואר אבירות לרב הבריטי
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד