י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לוביסט דתי הודה בשחיתות

הלוביסט הדתי ג'ק אברמוף הודה בפרשת שחיתות. בכיר יהודי: הפרטים לא ינעמו למימסד היהודי

הלוביסט ג'ק אברמוף יוצא מבית-המשפט.  צילום: איי פי
הלוביסט ג'ק אברמוף יוצא מבית-המשפט. צילום: איי פי



ג'ק אברמוף, יהודי דתי, מבכירי הלוביסטים בוושינגטון, הודה אתמול (ג) באשמה בפרשת שחיתות, שבה מעורבים חברים בכירים בבית-הנבחרים האמריקני, כולל מנהיג הרוב הרפובליקני לשעבר טום דיליי.

הודאתו של אברמוף, המואשם בין השאר "בהשחתת פקידי ציבור", עשויה להוכיח קיומו של קשר בין מעשי שוחד שבהם הוא מואשם לבין פעולותיהם של חברי קונגרס בכירים.

אברמוף, בן 46, הוא יהודי אורתודוקסי המתפלל בקביעות בבית-כנסת. הוא מוכר בחוגים יהודיים כאחד עם אמביציה שמותיר צל על זירת הארגונים היהודיים, וכאחד שהקים בעצמו מספר מוסדות יהודיים כדי לשרת את מטרותיו. רובם כשלו במהירות.

הוא מיודד אישית עם הרב דוד לאפין, יליד דרום-אפריקה, שפעיל בחוגים הרפובליקנים בוושינגטון. השניים הקימו מכללה חרדית במרילנד בשם 'אקדמיית אשכול'. אלא שכעבור שנתיים, נסגרה המכללה, לאחר חובות עתק.

עזר לאייפא"ק


אברמוף ידוע כמי שפעל למען אינטרסים יהודיים ועבור מדינת ישראל, בשיחות פרטיות עם מקבלי החלטות ופוליטיקאים. גורמים בקהילה היהודית בניו-יורק הביעו אתמול חששות כי החקירה עשויה לחשוף פרטים על קשריו עם ארגונים יהודיים, כולל שדולת אייפא"ק הפרו-ישראלית.

בכיר יהודי אמר, כי "הפרטים שצפויים עדיין להתגלות לא ינעמו למימסד היהודי". גורם יהודי אחר מוושינגטון סבר, כי "לא מדובר בסוגייה יהודית באופן מוחלט. אברמוף אינו לובש כיפה כשהוא פוגש אנשים".

בראיון, לפני תקופה, בעיתון 'ניו-יורק טיימס', אברמוף השווה את עצמו ליעקב אבינו, בכך שמעורבותו בעבודת לובינג קשה דומה למאבק של יעקב על זהותו עם אחיו עשיו.

ההודאה של אברמוף התפרסמה במאות עיתונים בארה"ב ובעולם. הפרשה עומדת במרכז מהדורות החדשות בכלי התקשורת. רב חרדי הפועל בוושינגטון ביקש להדגיש את "החילול השם הנורא שהפרשה הזו עושה. אנשים תוהים לעצמם איך ייתכן שיהודי שומר מצוות עושה דברים מבישים כאלה".

מיליונים מהאינדיאנים


אברמוף ושותפו הואשמו שגבו עשרות מיליוני דולרים מכמה שבטים אינדיאניים, תרומת פעילות לקידום הענקת זכיון להפעלת קזינו בשמורה אינדיאנית. בכספים אלה השתמשו השניים כדי לממן לחברי קונגרס מסעות גולף, כרטיסים לאירועי ספורט, ארוחות ערב מפוארות וטובות הנאה אחרות.

"הנאשמים אברמוף, סקאנלון ואחרים קשרו קשר כדי להתעשר באמצעות סכומים גדולים שהוציאו מלקוחותיהם בדרכי מרמה והסתרה", נאמר בכתבי האישום.

גורמים אמרו לרשת CNN, כי ייתכן שאלפי מכתבי דואר-אלקטרוני שאברמוף כתב לקליינטים ישפכו אור נוסף על היקף הפרשה. ארה"ב נכנסת לשנת בחירות לקונגרס, והדמוקרטים כבר החלו להשתמש בהאשמת השחיתות כדי לנגח את הרפובליקנים.

בראיון באחרונה, אברמוף השווה את מצבו הנוכחי לגיהנום שלאחר המוות.

"ביהדות, זהו אחת ההגדרות של גיהנום. אתה צריך לשבת ולצפות בכל מה שאמרת ועשית עם האנשים שהכרת", הוא אמר בראיון באחרונה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד