י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בתי-כנסת בתפילה על שרון

קהילות בארה"ב ואירופה יתפללו בשבת הקרובה לשלומו של אריאל שרון, פרקי תהילים נאמרו בניו-יורק, פאריס, לונדון ורומא

הרב הראשי לרומא בראש מתפללים. צילום: רויטרס
הרב הראשי לרומא בראש מתפללים. צילום: רויטרס

בעשרות קהילות בארה"ב ובאירופה נערכים תפילות ואמירת פרקי תהילים להחלמתו של ראש-ממשלת ישראל אריאל שרון. בתי-כנסת קיבלו קריאות לערוך ברכת 'מי שבירך' עבור שרון בשבת הקרובה.

טקס תפילה נערך אמש (ה) בקונסוליית ישראל בניו-יורק, בהשתתפות הרב ארתור שנייער, החזן יוסף מלבני, חברי קונגרס וראשי ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים - הרולד טאנר ומלקולם הונליין.

רוב העיתונים היהודיים היוצאים-לאור בארה"ב כשבועונים, ייאלצו לעמוד יתומים בדוכני העיתונים בשכונות ניו-יורק, בשל סגירת הגיליון לפני האירוע בו לקה שרון, שממשיך להיות הסיפור המוביל בתקשורת העולמית.

בתי-הכנסת בבריטניה קיבלו קריאה לתפילה מאת הרב הראשי יונתן סאקס, לרפואת שרון ו"לכל ישראל". במכתב לשגרירות הישראלית בלונדון, הרב כתב: "מחשבותינו עם משפחת ראש-הממשלה ואנשי ישראל. אנחנו מתפללים לרפואתו, ובשם הקהילה האנגלית אנו שולח את איחולינו הטובים למר שרון". קריאתו נענתה באנגליה ובניו-זילנד.

את התפילות בבית-הכנסת המרכזי בפאריס, הוביל הרב הראשי לצרפת יוסף סיטרוק. תפילות בבית-הכנסת ברומא נערכו בהשתתפות הרב הראשי ריקרדו די-סגני וראשי הקהילה היהודית באיטליה.


'מסר אישי' לאירופה

הרב הראשי לישראל יונה מצגר העביר מסר אישי לרבנים באירופה לארגן בקהילותיהם תפילות מיוחדת לבריאותו של ראש הממשלה במהלך יום שבת הקרוב.

"משיחות שקיימתי עם רבנים, עולה שבכל הקהילות היהודיות באירופה מקיימים תפילות למען ראש הממשלה. הנושא הזה דחק את כל הנושאים האחרים הצידה, וכבר כשהחלו להגיע הדיווחים אודות מצבו הקשה, התפללנו לשיפור במצבו", סיפר רב מהארגון 'מרכז רבני אירופה' בבריסל. "אנחנו מתייחסים ליהודי באשר הוא יהודי, ולא משנה מה הוא עשה קודם לכן, וכשהוא במצב קשה אנחנו מתפללים בעבורו. לגבי דיבורים כאלה ואחרים, אני חושב שהם מיותרים, אנחנו חונכנו על אהבת ישראל, ואהבת יהודי באשר הוא, ואנחנו בשום פנים ואופן לא מייחלים למותו של שרון".


'עונש על ההתנתקות'

כצפוי, כבר נשמעו הערות כי חוליו של ראש-הממשלה מגיעה בעקבות התנהלותו המדינית. אלא בעוד המקובל הרב דוד בצרי נושא תפילה ליד מיטתו של שרון, המטיף הנוצרי פט רוברטסון אמר בתוכנית הטלוויזיה שלו "מועדון 700" כי השבץ בו לקה שרון הוא עונש על כך ש"חילק את ארץ-הקודש" כשהוציא לפועל את תוכנית ההתנתקות.

"כל ראש ממשלה ישראלי שמחליט שהוא עומד לחלק את ארץ הקודש, אלוקים אומר 'לא. זה שלי'", אמר רוברטסון בתוכנית הדת המשודרת בארה"ב. "שרון חילק את ארץ הקודש ואני סבור שמה שקרה לו יקרה לכל מנהיג שיילך בדרכו המדינית".

למרות כל זאת, רוברטסון אמר כי "שרון הוא איש מאוד חביב וצר לי לראות אותו במצבו".

קישורים:
הוזמנו 500 כיפות ל'אירוע'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד