י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מחפשים כותרות

חשיפה: הכל על הניסיונות של רבנים ומקובלים להיכנס אל חדרו של שרון. ורק הגר"ע יוסף סירב לבקר ולהתפלל

לא התפלל. הגר"ע יוסף
לא התפלל. הגר"ע יוסף

מצבו הקשה של שרון הפך לנחלת הכל. כל העיניים והאוזניים מכוונות למקום קטן ביחידה לטיפול נמרץ, במחלקה הנוירוכירורגית שבקומה השביעית של המרכז הרפואי 'הדסה' בירושלים. אבל לחדר הזה מורשים להיכנס מעטים. מעטים מאוד. בני המשפחה הקרובים וקומץ של ידידי המשפחה. אפשר לספור אותם על יד אחת. לכל היותר שתיים.

אבל לפתע פתאום, כולם כבר היו שם. לא רק ראו אותו. אפילו לחצו את ידו. הם ניצבו ממש לידו והתפללו. כן. ממש ליד המיטה עליה שוכב אריאל שרון כשהוא מחובר למכשירים.

המרדף האובססיבי של רבנים, מקובלים, וכל מיני טרמפיסטים למיניהם, שמנסים לתפוס כותרות ופרסום על חשבון מצבו הקשה של שרון, הולך וגובר מיום ליום. כל רב כזה מבין היטב, שאם יזכה להיכנס לחדרו של שרון, ואחר-כך לצאת אל העיתונאים הרבים שממתינים בחוץ, או להדליף לעיתונאים מקורבים, כאילו היה בתוך החדר, ליד המיטה – תזכה אותו בפרסום עולמי. בתהילת עולם.

וכך החל מצעד הרבנים שכביכול הצליחו להיכנס לחדרו, ועוד רבים שמנסים להתהדר גם בהישג זה, אך מבוקשם לא עלה בידם. והם לא מתהדרים רק בנושא זה. בימים האחרונים התפתחה תחרות בין הרבנים מי יצליח לתפוס יותר כותרות, כמי שאחראי לכך שגבאי בתי הכנסת וכלל הציבור, ישאו תפילה ו'מי שברך' לרפואתו של שרון.

מיותר לציין כי מי שביקר היום בבתי הכנסת, ואלה לא נמנים עם בני משפחתו של שרון וידידיו הקרובים, התקשה למצוא בית-כנסת שבו אמרו פרקי תהילים להחלמתו של שרון, וגם לא 'מי שברך'.

אז נתחיל דווקא מהתפילות. הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, ועמיתו הראשון לציון, התחרו ביניהם, קריאתו של מי תשמע יותר בחדשות ובדיווחים השונים, כמי שקרא להתפלל. החרה החזיק אחריהם, רבה הראשי של תל-אביב, הרב ישראל מאיר לאו.

אבל דווקא אחד הרבנים היותר חשובים בציבור, גם הוא רב ראשי וראשון לציון (לשעבר), לא נכנס אל תוך המערבולת הזו. גם לא צלחו ניסיונות חוזרים ונשנים של הפוליטיקאים המסתובבים בקרבתו.

כן, הכוונה כמובן אל הגר"ע יוסף.

הרבה סיפורים ומעשיות נשמעו אודותיו. בתקשורת דווח, כאילו הגר"ע יוסף יצא בקריאה לציבור להתפלל. יו"ר ש"ס, ח"כ אלי ישי, אפילו מיהר לדווח למזכיר הממשלה, ישראל מימון, שהרב עובדיה יוסף התפלל להחלמתו המהירה של ראש הממשלה.

אבל הכל היה כאילו. פשוט לא היה ולא נברא. הילדים קוראים לזה 'סיפורי סבתא'. בירור קצר אצל האנשים המוסמכים באמת העלה, שהגר"ע יוסף לא קרא להתפלל, וגם לא התפלל בעצמו. פשוט כלום.

מאמצים רבים השקיע יו"ר ש"ס אלי ישי, כדי לשכנע את הגר"ע יוסף שיגיע אל מיטתו של שרון, אך לשווא. ישי לא הצליח במשימה. סביר גם להניח, שאם הגר"ע יוסף אכן היה מבקש לבוא ולהתפלל ליד מיטתו של שרון, מבוקשו היה ניתן בידו, אך הוא לא ביקש. הוא אפילו דחה את כל מסע הלחצים שהפעיל עליו אלי ישי. במצב הזה, לא נותר לו אלא להפיץ לכלי התקשורת, כאילו הרב התפלל וביקש להתפלל.

כעת נביא לכם את ה'מצעד' המלא והמפורט של אותם אלו שיצאו החוצה בכותרות מרעישות, אך בפועל - הכל עורבא פרח.

נפתח במקובל הרב דוד בצרי. בנו, יצחק בצרי סיפר את הדברים הבאים: "ראינו את הרופאים הכי גדולים שעומדים לידו ושומרים עליו כל הזמן, משתדלים לטפל בו. הוא בלי הכרה, כמו שכולם יודעים. השמחה הקטנה שיש לנו, זה להגיד שאנו רואים שהמשפחה חזקים, המשפחה מאמינים והמשפחה מתפללים ומייחלים, וברגע שיש אמונה ויש ביטחון בה´, אז אנחנו מאמינים שהתפילות.. אפילו חרב חדה מונחת על צווארו של האדם, האדם יכול להתרומם ולקום ולחיות חזרה והכל יחזור לשלום.

"אנחנו באותם רגעים השקענו את הראש בתפילה, ואני קורא לכל הציבור, בכל ארץ ישראל, לעזוב את המחלוקות, לעזוב את כל העניינים הפוליטיים, פשוט להבין שיש כאן מנהיג בעם ישראל ששוכב במצב קשה ועל כל אחד מעם ישראל, מחובתו לשאת תפילה ולהתפלל לה´ שיקום ויחזור חזרה לתפקיד שלו".

כשנשאל איזה תפילה בדיוק נשא אביו בחדרו של שרון, השיב בצרי: "מורי אבי אמר את התפילה שמשה רבנו אמר בעת שמרים אחותו הייתה חולה, ´א-ל נא רפא נא לה´, עם כוונות, שמות וייחודים. יחד עם זה הוא לחץ לשרון את היד, בלחיצת היד יש כוונות שאחד שמכוון מתפלל. אחר-כך אמרנו את תפילת מרן החיד"א יחד עם בנו של ראש הממשלה גלעד שרון. אמרנו יחד את כל נוסח התפילה שסידר החיד"א".

אז אנחנו מכריזים מכאן, קבל עם ועולם, שהסיפור של יצחק בצרי, הוא פשוט עורבא פרח. לא היה ולא נברא. וחבל שגם 'ערוץ 10' נפל ברשת המטופשת הזו, כאילו הרב בצרי לחץ את ידו בצורה מסוימת שמסוגלת על-פי הקבלה לרפאות, שכן הרב דוד בצרי - לא רק שלא לחץ את ידו של שרון, הוא אפילו לא ראה אותו. גם לא את צילו. הוא גם לא עמד ליד מיטתו.

הוא אפילו לא נכנס לחדרו.

ב'מצעד' ניצב גם הרב יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק. אכן כן, הוא הורשה להכנס למבוא שליד חדרו של שרון, אך גם הוא לא נכנס לחדר. הוא ישב במבוא, במשך שעה וחצי, ואמר פרקי תהילים. גם ה'רנטגן' מנתיבות הצליח להיכנס למסדרון, אך לא מעבר לכך. כך גם העיתונאי יוסי אליטוב, שהגיע עם יועצת ראש הממשלה רבקה פאלוך, וכך הצליח לעבור את מתחם העיתונאים בחצר של 'הדסה'. אך את המחסום של אותו מבוא, אף אחד לא עבר.

אז מה בדיוק הסיפור שלהם? כפי שפתחנו – לתפוס כותרות.

והנה עוד אחד שניסה לתפוס כותרות, אך הוא ממהר עתה להתרחק מהם כמטחווי קשת. קוראים לו הרב שמעון בר-יוחאי, תושב שדרות. 'כדרכו בקודש' לתפוס כותרות בכל עניין המתרחש בישוב הדרומי, גם הפעם ניסה את כוחו. אם לרבנים הראשיים, לאלי ישי, ל'רנטגן' ולאחרים מותר, אז מדוע יגרע חלקו.

אבל הוא כבר באמת הגזים.

מבול של טלפונים הפנה בר-יוחאי לעבר משפחת שרון, כדי שיאותו לקבל את הצעתו, ולהוסיף לשרון שם – חיים. שיחת טלפון אחת, שנייה ושלישית, ובפעם המי יודע כמה, הודיעו לו בניו של שרון - שבינתיים נותר עם השם אריאל - כי אם יפנה אליהם שוב, תוגש נגדו תלונה במשטרה על הטרדה.

אלא שרק נגד בר-יוחאי אפשר להפעיל את המשטרה. לא נגד הרבנים הראשיים, מצגר ועמאר, שמנסים בכל כוחם להגיע ל'הדסה', אך עד עתה - ללא הועיל. הם פשוט שמעו תשובת סירוב מצד בני המשפחה שהודיעו: "אנו מבקשים מפוליטיקאים ורבנים שלא להגיע. רק ידידי המשפחה".

אחד כזה, המיליונר ז'ק אביטל, הצליח אכן להיכנס אל חדרו של שרון, לאחר שקיבל מאחד מבניו של שרון, איתו הוא מיודד אישית, תג של השב"כ.


קישורים:
בתי-כנסת בחו"ל בתפילה על שרון
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד