ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

ורק החתן לא בא

'הצלה ישראל' ארגן מסיבה לכבוד גאידמאק. ומי לא בא? גאידמאק. ועוד רגע תדעו מי לא קם כשקראו תהילים

קיבלו תרומה. אופנוע של 'הצלה ישראל'. צילום: אתר 'הצלה ישראל'
קיבלו תרומה. אופנוע של 'הצלה ישראל'. צילום: אתר 'הצלה ישראל'

אז מה היה לנו שם, אתמול בלילה, במעמד הקדוש והנשגב של 'הצלה ישראל'? פרק תהילים לכבודו של שרון - היה גם היה. גם 50 אלף דולר היו שם, לאחר שנלקחו ממרתפי האוליגרך הרוסי. גם אוכל היה שם, אבל הוא הזכיר יותר את מרתפי הקג"ב.

אבל בעיקר היו שם בדיחות, והרבה. והבדיחה המרכזית שהתרוצצה שם הייתה: מי יהיה המתנדב הראשון שיוזעק למלחה על אופנוע חדש שנרכש בכספו של ארקדי גאידמק, כדי לטפל בשחקן פצוע של בית"ר ירושלים.

ארקדי גאידמק עושה מסיבות. זה עולה כסף, והרבה. אבל אלו סכומים פעוטים ביחס להון הכבד שמחזיק בידיו האיש. הוא כבר כמעט הפסיק את מסע הרכש והתרומות. לאחר עוד חקירה משטרתית לא נעימה, הכריז גאידמק על חיסול עסקיו בישראל. אבל ברגע האחרון הוא התחרט.

רבים הרוויחו מכך.

הראשונים שלא הסתירו את שמחתם, היו אוהדי בית"ר ירושלים. בתחילה הם הפגינו וביכו תמרורים, אבל לאחר שגאידמק מסר את ההודעה הדרמטית כי הוא חוזר בו, הם נשמו לרווחה. ההזרמות הכספיות הנדיבות יימשכו. גם ארגון 'הצלה', שתכנן לערוך ערב מיוחד לכבודו של הנדיב, כמעט ונאלץ לבטל את האירוע. אך בסופו של דבר הכל בא על מקומו בשלום.

האירוע היה. גם התרומה הנדיבה. אבל חתן השמחה נעדר מהטקס.

טוב, הקדמנו קצת את המאוחר. אז עכשיו נתחיל את הכל מחדש:

ארגון 'הצלה ישראל' ערך במוצאי-שבת מסיבה מיוחדת לכבודו של המילארדר היהודי-רוסי ארקדי גאידמק, לרגל השקת האופנוע ה-100 של הארגון. 50 אלף דולר טבין ותקילין הצליחו ראשי הארגון לחלץ מידיו של ישראל גולדשמיט, אחיינו של רבה הראשי של מוסקבה, הרב פנחס גולדשמיט , המנהל את קרן התרומות של גאידמק בישראל.

כיוון שגאידמאק נעדר מהאירוע, קבל גולדשמיט בשמו את התשואות ומחיאות הכפיים. הוא גם נשא נאום ארוך ומלא דברי שבח והוקרה לנדבן המפורסם, אותו הגדיר כתורם 'בסתר'. אך מה לעשות, ואין יום שעובר עלינו, בלי שנשמע על תרומותיו, החל מבית"ר ירושלים, הפועל בני סכנין, ישיבות, ארגונים ומה לא. "זה מזכיר לי את הסיפור על אחד שאמר שלא אכפת לו לתרום בסתר. העיקר שכולם ידעו", אמר אחד המשתתפים.

מלון 'ענבל' בירושלים, אירח את המסיבה. הפותח היה מנחם טוקר, אחיו של הדובר המסור של הארגון, ירחמיאל טוקר, שמצא לו פינה חמה להתנחם מפיטוריו מרדיו 'קול חי'. הוא הודיע שאם יש למישהו הצעת עבודה מעניינת בשבילו, הוא מוכן לשמוע. "אני פה לא כמתנדב", אמר. "אח שלי הוא הדובר, ואני עוזר איפה שאפשר. באתי כדי לקבל הצעת עבודה במלון, אולי אמלצר פה...".

וגם שדרן אחר מאותו רדיו שלא פוטר, ידידיה מאיר, נשא מילים חמות על 'הצלה', כשהוא מציין את צניעותו של הארגון. אפשר גם להעריך את מי בדיוק התכוון לעקוץ. גם ח"כ מאיר פרוש התפנה מעיסוקיו לכבוד המעמד. רבה של תל-אביב, הרב ישראל מאיר לאו, השמיע נאום יפה, כדרכו.

וכן, כמו שאמרנו, היה גם פרק תהילים לרפואתו של שרון. כולם התבקשו לעמוד על רגליהם, וכשמבקשים גם הציבור החרדי נעמד דום.

אבל לא כולם. שניים לא קמו. לא צריך לנחש יותר מידי - יעקב ריבלין וקובי סלע.

ריבלין בתגובה: "זה היה הזוי לחלוטין. עומד אחד וקורא פרק תהילים כמו שיר מביאליק. אף אחד לא אומר אחריו. רק עומדים בדממה כמו בצפירה של יום הזיכרון. לטכס החילוני הזה סירבתי להצטרף".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד