י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

צרפת: מאבק בארגון הקהילה

בית-משפט קבע: הבחירות לקהילה חוקיות. וגם האנטישמים פעילים: "מוות לשרון" על בית-כנסת

שוטרים על רקע בית-כנסת בפאריס * צילום: איי אף פי
שוטרים על רקע בית-כנסת בפאריס * צילום: איי אף פי



ביום רביעי האחרון הסתיים מאבק משפטי על ראשות הקונסיסטוור - המועצה הדתית של פאריס. הפרשה התעוררה בעקבות מערכת בחירות שנערכה להנהלת הארגון, המוכר על-ידי הממשלה הצרפתית.

הבחירות נערכו לפני חודשיים, ובהם זכה יואל מרגי ברוב הקולות. ראש הסיעה המתחרה, אנדרי בניון, טען לשחיתות בהליך הבחירות והגיש ערעור לבית-משפט בפאריס.

התביעה נדחתה, אולם חברי קהילה עדיין זועמים. "זה הדבר האחרון שהקהילה צריכה. הפרשה הזו לא הייתה צריכה להגיע אל מחוץ לחוגי הקהילה היהודית", אמר אלי קורחיה, חבר בהנהלת בקהילה ומתומכיו של בניון.

היו"ר החדש, מרגי, הוא בנו של רב ורופא עור במקצועו. הוא נחשב מקורב לרב הראשי לצרפת, הרב יוסף סיטרוק, והקים את הפורום הישראלי-צרפתי המפגיש ראשי ערים משתי המדינות.

הבחירות התקיימו על רקע כוונה לפתוח מערכת כשרות חדשה במסגרת הקונסיסטוור הצרפתית, שתעמוד בתחרות לזו של פאריס. בעוד הרב סיטרוק תומך ביוזמה, הנהלת המועצה הדתית דחתה את הרעיון הכלכלי לבינתיים.

בתי כנסת חוללו


משטרת צרפת הצליחה ללכוד חשוד בחילול בית-כנסת יהודי בפרברי פאריס במהלך השבת האחרונה.

צעיר בן 21, ממוצא צפון-אפריקני, הודה בפני החוקרים כי הוא טיפס על גג בית-הכנסת בעיר סרסיל, וחרט את המילים "יודן ראוס" (יהודים תצאו, בגרמנית), ו"מוות לשרון" באמצעות דוקרן קרח.

המשרד הלאומי למעקב אחר אנטישמיות הודה למשטרה על החקירה הזריזה וקרא להטיל על הצעיר "קנס חמור".

אולם מקרה פשיעה נוסף נותר פתוח: בית-הכנסת בעיירה הצרפתית קרמלין-ביסטרה נפרץ במוצאי חג המולד הנוצרי. הגנבים הצליחו לעקוף את שומר הלילה המוצב במקום, ופרצו לתוך אולם התפילה ולתוך משרדי הקהילה.

מחשב הקהילה נגנב, אולם דברים יקרי-ערך אחרים נותרו ללא פגע: ספרי-תורה, ציוד משרדי ומעטפות המכילות המחאות וכסף מזומן. למשטרה המקומית הוגשה תלונה והיא עדיין מחפשת חשודים.

קישורים:
נציגות יהודית חדשה בפאריס
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד