ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

שמעלקא הרים את הדגל

ח"כ שמעלקא הלפרט חושש - ובצדק - כי הוא ישלם את מחיר השותפות עם 'דגל'. עכשיו הוא רוצה ללכת בנפרד

לא מוותר על הכסא. הלפרט
לא מוותר על הכסא. הלפרט

ההצגה נמשכת: שוב מפגש בין נציגי 'דגל התורה ו'אגודת ישראל', והפעם מי שתפס את הכותרות הוא לא אחר מאשר ח"כ שמעלקא הלפרט, נציג חסידות ויז'ניץ ביהדות התורה. בסיום הפגישה הכריז הלפרט בפני אנשי 'דגל': הגיע הזמן שכל אחד ילך בנפרד, ואז נראה איזה מפלגה יותר גדולה. מול הלפרט ניצב ח"כ רביץ שהודיע: לא מתפשרים. רק שיוויון מלא.

המלחמה בין 'דגל' ו'אגודה' על המקום השישי, עשתה משהו להלפרט, שמבין היטב, כי הסכם שיתבסס על שיוויון מלא, קרי המקום השישי ל'דגל' והשביעי לבעלז, יבוא בסוף של דבר על חשבונו, והוא שוב יאלץ להתחלק בכסא חצי בחצי עם ישראל אייכלר.

הלפרט התיישב חזק בתפקיד סגן שר התחבורה. הוא למד לעשות הרבה רעש וצלצולים, כדי שכולם ידעו שהוא מצליח בתפקידו, כך שאסור לוותר על שירותיו החיוניים והחשובים. הוא מנהל מלחמת חורמה ב'אגד', בודק את מצב התחבורה לכותל המערבי, עושה סדר בתחבורה הציבורית בבית"ר עילית. בקיצור, הוא מרוצה מהתפקיד שמספק לו הרבה מאוד כותרות.

והוא לא יוותר עליו כל-כך מהר. מילא על כסא בכנסת, אבל על תפקיד ביצועי - זה כבר לא. ובמצב הזה רוצה הלפרט את הכל או לא כלום.

ושוב הם התכנסו לאחר דחיות חוזרות ונשנות. גפני מנסה כל הזמן לבשל הסכם מאחורי הקלעים, אך ללא הועיל. כפי שכבר כתבנו כאן, מי שמוביל היום את המהלכים בין 'דגל' ל'אגודה' הוא אברהם רביץ. מהרגע הראשון הוא הציג קו תקיף, חד וברור: שיוויון או שהולכים בנפרד. ואצל רביץ, אין שום פשרות.

הוא קיבל מנדט לפעול בדרך זו מהגרי"ש אלישיב, וביתר תוקף מהגראי"ל שטיינמן. הוא מרבה להגיע לרחוב חנן ולחזון איש 5, שם הוא זוכה לגיבוי ללא סייג על מהלכיו התקיפים. הפרסומים כאילו הסכים לוותר על המקום השישי בתמורה לוויתור של 'אגודה' על מועמד מטעמה בבחירות הבאות לראשות עירית ירושלים, הוכחשו על-ידו נמרצות.

רביץ שיגר אצבע מאשימה לעברו של גפני, אותו הוא מאשים בפרסומים השיקריים והמטעים כאילו הוא מוכן לוותר על המקום השישי, במטרה להבאיש את ריחו בעיני הציבור.

מי שמכיר מעט יותר לעומק את הנעשה מאחורי הקלעים, והדברים כבר פורסמו כאן שוב ושוב, הרי שגפני הוא זה שמוכן לוותר ולהכנע ל'אגודה' כמעט בכל דבר, ואילו רביץ ניצב כחומה בצורה ומסרב להתפשר.

בצר לו, פנה גפני להצעה חלופית, וניסה לפתור את בעיית המקום השישי בהצעה להציב שם מועמד ספרדי מבית"ר עילית. אבל גם לתרגיל שקוף זה התנגד רביץ. יש גבול לכל תעלול, התבטא יו"ר 'דגל', ושוב העמיד את גפני במקום.

אך בעוד המריבות בתוך 'דגל' שככו מעט, לפחות כלפי חוץ, הרי שבין המפלגות האחדות רחוקה, והפעם אפילו בגלוי.

הרבה מוקשים עוד יצטרכו לעבור שתי המפלגות, אבל בסוף, ממש סמוך ונראה להגשת הרשימות, האיחוד בוא יבוא.

איך, כמה ולמה, ימים יגידו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד