י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

כבר פסח?

גל פניות לפתיחת שיעורים חדשים לקראת תחילת לימוד מסכת פסחים ב'דף היומי' עם לימוד הלכות הפסח

"ושמרתם ועשיתם". הגרי"ש אלישיב עם הרב קובלסקי
"ושמרתם ועשיתם". הגרי"ש אלישיב עם הרב קובלסקי

גל פניות חסר-תקדים מציף בימים אלו את מוקד השיעורים הארצי של ארגון 'מאורות הדף היומי' ושל הארגונים העוסקים בארגון ופתיחת שיעורי לימוד 'דף היומי', וזאת בעקבות הפרסומים אודות המעמד הגדול שיתקיים ביום ראשון הקרוב ב'בנייני האומה' בירושלים, לרגל סיום מסכת עירובין ותחילת לימוד מסכת פסחים, עם לימוד הלכות חג הפסח. במסגרת זו יסיימו הלומדים את כל הלכות ליל הסדר ובדיקת חמץ.

במשרדי 'מאורות הדף היומי' הופתעו מכמות הפניות הגדולה שהגיעה מכל חלקי הארץ, מצד עסקנים ויהודים מהשורה, המבקשים להצטרף או לפתוח שיעורים חדשים ב'דף היומי'. הפונים ציינו את התעניינותם בלימוד 'הדף היומי', כדי ללמוד את הלכות הפסח יחד עם לימוד מסכת פסחים.

גם מגידי שיעורים של 'הדף היומי' מדווחים על התעניינות רבה מצד אנשים המבקשים להצטרף לשיעורים לקראת תחילת לימוד מסכת פסחים בשבוע הבא. לדבריהם, אין ספק כי הפרסומים הרבים אודות המעמד הגדול, הביאו לגל פניות אלו.

משלחת של רבני 'מאורות הדף היומי' ממשיכה לבקר בימים אלו במעונם של גדולי התורה והחסידות שליט"א כדי להזמינם להשתתף במעמד הגדול שיתקיים בבנייני האומה' בירושלים. המשלחת התקבלה בחמימות רבה אצל כל גדולי התורה. חברי המשלחת סיפרו על ההתעניינות הגדולה מצד כל חלקי הציבור ומכל קצות הארץ, המבקשים ליטול חלק במעמד הגדול, כאשר למוקדי ההפצה וכן למשרד הראשי של הארגון, זורמים כל העת פניות גם מיישובים מרוחקים בצפון הארץ ובדרומה. כך, בין השאר, התקבלו פינות מירוחם, נתיבות, באר-שבע, אופקים, אשדוד, אשקלון, קרית גת ועוד שורה ארוכה של יישובים ומושבים בדרום. מצפון הארץ התקבלו פניות מצפת, כרמיאל, אור עקיבא, יוקנעם, נהריה, מירון, חיפה, הקריות ועוד.

גדולי התורה והחסידות שליט"א ציינו בדבריהם את החשיבות העצומה של קביעת לימוד תורה והלכה מידי יום ביומו, לימוד המשנה את כל סדר יומם של הלומדים, והדגישו את הצורך בהוספת לימוד ההלכה. וכפי שהגדיר זאת הגרי"ש אלישיב, אשר הביע את רצונו להשתתף במעמד הגדול, כי "בוודאי רצוי מאוד שיוסיפו אחר לימוד הדף היומי את לימוד ההלכה, למען ידעו את הדרך אשר ילכו ואת המעשה אשר יעשון לקיים בהם 'ושמרתם ועשיתם'".

כן העלו על נס את ארגון "מאורות הדף היומי", אשר פועל לצרף עוד ועוד יהודים, מכל שכבות הציבור, ללימוד הדף היומי, ובעיקר אלו שלא זכו ללמוד את התלמוד בגירסתא דינקותא, ובכך יזכו להיות נמנים עם לומדי התורה.

בנתיים הולכות ונשלמות ההכנות וכל הסידורים הטכניים האחרונים לקראת המעמד, כדי להבטיח את הצלחת האירוע המיוחד, בו ישתתפו גדולי התורה והחסידות שליט"א. מהוועדה המכינה נמסר, כי אגף מיוחד באולם הוכן לראשי ישיבות, רבני ערים ושכונות.

עוד נמסר כי בהתאם לנוהלי חברות האבטחה, יישמר הסדר באולם ולא תתאפשר כניסה למקומות מוגבלים בשום צורה שהיא. יצויין, כי הכרטיסים לאולם המרכזי אזלו, וכעת ניתן להשיג רק כרטיסים לאולמות ההקרנה.

בימים האחרונים התקיימו מדי יום פגישות עבודה ב'בנייני האומה", בהשתתפות נציגי המשטרה, חברות אבטחה, מנהלי האולם, נציגי התחבורה הציבורית, מערכות קול ובמות, חברי הוועדה המכינה ועוד. לבקשת קהילות יהודיות בחו"ל, יועבר המעמד בשידור ישיר למספר מדינות ברחבי העולם. כן הוכנו קווי שידור לצורך העברת המעמד בשידור ישיר למוקדים שונים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד