י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

את מי מעדיפים משרדי הפרסום

אנשי המודעות רוצים לדעת האם משרד פרסום מזניח אותם או שמדובר בטעות אופטית בלבד. הנתונים לפניכם

מעדיף את יתד נאמן. יגאל רווח, מבעלי 'אפיקים'
מעדיף את יתד נאמן. יגאל רווח, מבעלי 'אפיקים'

אחת מהשאלות המסקרנות ביותר היא לאיזו מדיה העבירו משרדי הפרסום החרדיים המובילים את עיקר תקציבי הפרסום שלהם. השאלה הזו מסקרנת בעיקר את אנשי מחלקות המודעות בעיתונים, המעוניינים לדעת אחת ולתמיד האם משרד פרסום מסוים מזניח אותם, או שמא מדובר בטעות אופטית בלבד.

מסיכום שנת 2005 במצעד הפרסום החרדי של 'עניינים' עולה, כי חלוקת עוגת התקציב בשישה משרדי הפרסום המובילים של שנת 2005 במגזר החרדי, היא די שווה, למעט תופעות חריגות פה ושם.

'המודיע' זוכה למנת הפרסום הגדולה ביותר ממשרדי הפרסום החרדיים המובילים. 'בולטון פוטנציאל העבירו לעיתון בשנת 2005 32% (5.6 מיליון), 'פרסום גל' העביר 29% (4.4 מיליון), 'מקאן אריקסון' העבירו 33% מעוגת התקציב (2.1) ו'טריו' העניקו 33% (1.2).

לעומתם, משרד הפרסום 'אפיקים' העביר ל'יתד נאמן' מנת פרסום מעט גדולה יותר - 32% ל'יתד' (5.1) לעומת 28% ל'המודיע' (4.5). גם 'מימד' מאמינים, כך מסתבר, ב'יתד', והעבירו 28% (1.7) לעומת 26% ל'המודיע'(1.6). 'פרסום חן' מפתיע עם מנת הפרסום הגדולה ביותר ל'יתד נאמן' – 47% (1.9) לעומת 24% בלבד ל'המודיע' (1.0).

במאבק בין שני השבועונים המובילים במגזר החרדי – 'בקהילה' ו'משפחה' – מוביל האחרון במנת הפרסום גדולה יותר ממשרדי הפרסום.

'בולטון פוטנציאל' העבירו ל'משפחה' 23% (4.0) ממנת הפרסום, לעומת 14% ל'בקהילה' (2.5). 'אפיקים' העבירו ל'משפחה' 21% (3.4) לעומת 17% ל'בקהילה' (2.7). 'פרסום גל' מתייחס באופן שוויוני יחסית לשבועונים, והעביר ל'משפחה' 22% (3.2) מהתקציב לעומת 20% ל'בקהילה' (3.0).

'מקאן אריקסון' מפתיעים עם יחס מפלה לטובת 'בקהילה' – 24% (1.6) לעומת 19% ל'משפחה'(1.2), אולם יש לציין כי יתכן והנתונים הללו מושפעים במידה רבה מסירובו של עיתון 'משפחה' לקבל מודעות של סיגריות, מה שגרם ל'מקאן' להעביר את המודעות של 'דובק' דווקא ל'בקהילה'.

'מימד' העניק ל'משפחה' 28% (1.7) לעומת 16% ל'בקהילה' (1.0). 'טריו' העביר ל'משפחה' 22% (860 אלף) לעומת 10% ל'בקהילה' (411 אלף). הנתון המפתיע ביותר הוא 3.7% (147 אלף) בלבד שהעביר 'פרסום חן' ל'בקהילה', לעומת 28% ל'משפחה' (1.1 מיליון).

חשוב לציין: נתונים אלו ונתוני סיכום מצעד הפרסום החרדי לשנת 2005 מתייחסים רק לעמודי פרסום בעיתונות החרדית המובילה, ולכן מהווים אינדיקציה הקרובה ביותר לחלוקה האמיתית של תקציבי הפרסום במגזר החרדי.


באדיבות 'עניינים'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד