י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בני-ברק: הגירעון הגדול ביותר

ת"א היא הרשות העשירה ביותר. ירושלים במקום השני. בני-ברק סיימה את 2004 עם מינוס 78.4 מיליון ש"ח

הרשות הגירעונית ביותר. בני ברק
הרשות הגירעונית ביותר. בני ברק

עיריית תל-אביב היא הרשות המקומית העשירה ביותר במדינה: הכנסותיה מבעלי עסקים ותושבים הן 3.6 מיליארד שקל. כך עולה מנתוני הדירוג הכלכלי של הרשויות המקומיות שפירסמה חברת 'דן אנד ברדסטריט'. במקום השני נמצאת ירושלים, שלמרות היותה העיר הגדולה במדינה במספר תושביה, הכנסותיה נמוכות מאלה של תל-אביב, והן מסתכמות בשלושה מיליארד שקל. על כך מדווח עיתון 'הארץ'.

העיר השלישית בדירוג היא חיפה עם שני מיליארד שקל, ולאחריה ראשון לציון (1.1 מיליארד שקל) ופתח תקוה (מיליארד שקל).

לפי טבלת הדירוג הכלכלי, מחצית מבין עשר הרשויות המקומיות העשירות במדינה - ירושלים, חיפה, פתח תקווה, באר שבע, ואשדוד - סיימו את 2004 עם גירעון בתקציביהן.

מבין 50 הרשויות הגדולות במדינה, מצבה הכלכלי של נצרת ב-2004 היה הקשה ביותר, עם גירעון בשיעור של כרבע מתקציבה השנתי. עיריית בני ברק נמצאה כרשות הגירעונית ביותר, וסיימה את 2004 עם מינוס של 78.4 מיליון שקל בקופתה העירונית.

מנכ"ל חברת 'דן אנד ברדסטריט', ראובן קובנט, דירג את הרשויות העשירות במדינה גם בהכנסתן השנתית לפי מספר תושביהן - בעודף הכנסה או בגירעון לתושב. לפי דירוג זה, הרשות המקומית העשירה ביותר בהכנסותיה לתושב, המובילה את הדירוג היא ראשון לציון. במקום השני בדירוג עודף ההכנסות לתושב נמצאת אילת ובמקום השלישי הרצליה.

לוד היא הרשות המקומית שתושביה נושאים בעומס הגירעונות הכבד ביותר - 690 שקל לתושב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד