כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

אשליות באונה הימנית

למרות הכישלונות, הם עדיין לא למדו לקח: בימין מנסים להריץ את 'אחיעזר', מפלגה חרדית-ימנית חדשה

יתן יד לאיבוד אלפי קולות?  הרב אליהו. צילום: ישראל ברדוגו, שטורעם.נט
יתן יד לאיבוד אלפי קולות? הרב אליהו. צילום: ישראל ברדוגו, שטורעם.נט

פעם אחר פעם הם גרמו לנזק בלתי הפיך. לא רק בזבוז של עשרות אלפי קולות שהלכו לאיבוד. פעם אחת הם הקימו במו-ידיהם ממשלת שמאל. פעם נוספת הם גרמו להקמת ממשלת ימין של שרון-לפיד. אבל הם עדיין לא למדו את הלקח. עושה רושם שזה שוב הולך לקרות. כי לצערנו, בימין יש לא מעט אנשים שחיים באשליות, בבלון נפוח - שתמיד מתפוצץ להם בפנים.

אז הנה לכם האשליה החדשה, עליה מדווח בהתלהבות אתר חב"די בשם 'שטורעם': קוראים לה הפעם 'אחיעזר'.

הקבוצה השולית הזו, אף טרחה ורשמה בוועדת הבחירות המרכזית רשימה תחת שם זה. יש לה אפילו מי שעומד בראש הרשימה: הגביר דני אדרי, חסיד חב"ד, תושב רמת שלמה בירושלים.

אז מה קרה הפעם שהאשליה יותר חזקה? על בסיס אלו נתונים חושבים אנשי 'אחיעזר' ותומכיהם כי יצליחו לעבור את אחוז החסימה? ובכן, לפי 'שטורעם', "המפלגה תתהדר ככל הנראה בנשיאותו של הראשון לציון הגאון הרב מרדכי אליהו שליט"א, שהוא אחד מהמנהיגים הרוחניים הבולטים, כאשר הפרשנים מעריכים את כוחו האלקטורלי באופן משמעותי".

הרשל"צ מרדכי אליהו התנתק, כידוע, מהמפד"ל ואנשיו נמצאים היום ב'איחוד הלאומי'. מפלגה זו, כידוע, אינה מוגדת כמפלגה דתית ובוודאי לא חרדית, ומכאן הנטיה של הרב אליהו לבדוק את האפשרות של הקמת מפלגה חרדית-דתית-ימנית חדשה.

במפלגה החדשה מעריכים, שאם אכן יעמוד הרב אליהו בראש המפלגה, יש סיכוי רב שהיא תעבור את אחוז החסימה, אבל כנראה שהם שכחו או שמא לא יודעים, לכמה קולות יזדקקו כדי לעבור את המחסום הזה. הם כנראה גם לא יודעים שהפעם אחוז החסימה יעמוד על 2 אחוז. משמעות הדבר, שכדי לעבור את אחוז החסימה הם יצטרכו להביא אל הקלפיות לא פחות מאשר כ-70 אלף קולות.

במפלגת האשליה החדשה סבורים, כי כוחו האלקטורלי של הרב אליהו נמדד בעשרות אלפי קולות. אך בלי לפגוע בכבודו ובמעמדו, לא צריך להיות סוקר מקצועי כדי להגיע למסקנה, שהכוח האלקטורי הזה נמדד בלא יותר מכמה אלפי קולות בודדים, במקרה הטוב. כוח כזה יכול להוות גורם השפעה במפלגה רצינית, בעלת שורשים עמוקים בציבור, כדי להביא לה עוד קולות, אך בשום אופן לא יוכל לגרוף אחריו עשרות אלפי קולות.

אבל במפלגה הקקיונית הזו לא מתייחסים לזוטות שכאלה, וכבר מדברים על מגעים מתקדמים לצירוף אנשים מרכזיים לשורותיהם. הם בונים בעיקר על הציבור שהתנגד לגירוש והעקירה, כמו חסידי חב"ד, אך גם על אנשים שפזורים במפלגות רבות, כמו ש"ס, האיחוד הלאומי, המפד"ל ואפילו יהדות התורה.

אז מי ערב להם שכולם יתקבצו תחת המטריה שלהם? אף אחד.

אשליות אמרנו. רק כמה חבל שהן באות מהאונה הימנית של המפה הפוליטית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד