י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מתי יהיה הפיצוץ הבא?

מומחי גז שסיירו בבני-ברק מזהירים: חברות גז מזלזלות בנהלי הבטיחות וגורמות לסכנת נפשות מוחשית

מזלזלים בכללי הבטיחות. בניין בבני-ברק
מזלזלים בכללי הבטיחות. בניין בבני-ברק

מומחי בטיחות בתחום הגז שערכו לאחרונה בדיקה מדגמית בעיר בני-ברק מזהירים: קיימת סכנת חיים ממשית בשל נהלי בטיחות שאינם מיושמים באספקת הגז בעיר. לדבריהם, בבתים רבים בבני-ברק שוכרים את שירותיהן של חברות גז שעוברות על תקנות משרד התשתיות בתחומים שונים.

בסיור שערך עיתונאי עם מומחה בטיחות בתחום הגז, התגלו מפגעים חמורים בבני-ברק. במקומות רבים בהם דיירי הבניין החליפו חברת גז, השאירה החברה החדשה את אותה מערכת צינורות ישנה ולא תקינה על כנה, ורק חיברה מחדש מוני גז. במערכת הישנה גם לא קיים כלל ברז ניתוק ופתיחה של הגז במערכת הראשית, מה שחורג מכללי הבטיחות של מנהל הגז.

לדברי מומחה הבטיחות, הדבר מהווה סכנה חמורה כאשר הצנרת ישנה ואכולה, ואין כפתור לכיבוי הגז. כמו-כן, התגלה במקומות רבים שצינור הגז ראשי עובר בתוך דירת מגורים, דבר המהווה סכנה חמורה לדיירי הבניין כולו ובעיקר לדיירי הבית בו עובר הצינור.

במקומות נוספים נראו בלוני גז הפזורים בשטח פתוח, כאשר ילדים רבים משחקים באזור, וכן מכוניות חונות בקרבה מינימלית. לדברי מומחה הבטיחות, הקרבה של מגרש החנייה למיקום בלוני הגז, מעמיד את כל הבניין בסכנה חמורה, אם חלילה יפגע הרכב בבלונים בשעת לילה מאוחרת וכדומה.

המומחה גם התריע שאנשי חברות הגז שנשכרו לספק שירותי גז בבניין, חייבים לוודא אצל כל השכנים בבניין האם אכן השימוש בגז בבית הוא בטוח וללא דליפות. מבירור שנערך עולה, כי לא תמיד חברות הגז אכן עורכות בירור מעין זה.

יצוין, כי לפני כשנה נהרגו 7 אנשים בתל-אביב, כתוצאה מפיצוץ גז שנגרם עקב חיבור פיראטי של הבניין לאספקת הגז. בזמנו החמיר מנהל הגז את התקנות ואף הגביר את הפיקוח, אך בחלוף הזמן הופסקה הביקורת, ושוב קיימת סכנה רבה לתושבים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד