י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

עוד רחובות נסגרים בשבת

תושבים פנו אל עיריית בני-ברק בדרישה לסגור רחובות בשבתות וחגים. וועדת התנועה והמשטרה נענו בשמחה

ישיבת ועדת התנועה של העירייה
ישיבת ועדת התנועה של העירייה

תושבים דתיים, המהווים את רובם המוחלט של תושבי אזור רחוב אבן שפרוט ורחוב סוקולוב בבני-ברק, פנו אל העירייה בדרישה לסגור את הרחוב בשבתות. בעקבות כך החליטה ועדת התנועה של העירייה, שהתכנסה בראשות ראש העיר, להציב תמרור בסוקלוב פינת אבן שפרוט, המורה על סגירתו של הרחוב משני הכיוונים בשבתות וחגים. ההחלטה התקבלה לאחר אישור המשטרה.

בישיבת הוועדה, בה השתתפו נציגי העירייה, המשטרה ומשרד התחבורה, הדגיש ראש העיר, כי בשנים האחרונות חל שינוי בקרב תושבי האזור, וכיום כ-95% מהם הינם יהודים המקפידים על קלה כבחמורה. גם רבני השכונה, ובהם הרה"ג רבי אשר יעקב קופולוביץ שליט"א, רב שכונת נוה-השלושה, קראו לבצע את סגירת הרחוב לאחר השינוי בצביון התושבים. בעקבות פניות אלה, סוכם על הצבת התמרור, באורח חוקי, בתנאי של שמירת השקט במקום.

בישיבת ועדת התנועה סוכם גם להיענות לבקשת תושבים באזור רחוב רבי יהודה הנשיא והרחובות הסמוכים ולהציב שלט - "נא להימנע מלהיכנס בכלי-רכב בשבתות ובחגים" - ברחוב רבי יהודה הנשיא פינת רחוב דקר, שיכלול גם את רחוב דקר. כך גם ברחוב מרים הנביאה פינת רחוב רבי שמעון בן שטח. שילוט דומה יוצב גם ברחוב טבריה פינת רחוב עמי. בנוסף לכך, ברחוב מנחם, בקטע שבין רחוב אחיה השילוני לבין רחוב טבריה, יוצב תמרור חוקי לסגירתו.

יצוין, כי בעבר, בכל הפניות לבג"צ בנושאים מסוג זה, אישר בית המשפט סגירת רחובות בשבתות ובחגים, כאשר הרכב האוכלוסייה השתנה מלא דתי לבעל רוב חרדי. כך היה גם בבג"צ בנושא סגירת רחוב השומר וכך גם בבג"צ לגבי מחלף 'קוקה-קולה'.

הרב חנוך זיידמן, מנהל אגף תשתיות ופיתוח של העירייה העלה בישיבה את תלונות הציבור על השירות בקווים של חברת 'דן' ו'אגד', ביחוד בקווי "350" ו"402" והדגיש, כי חברות אלו הינן ספקיות שירות, ומשום כך עליהן לתת שירות יעיל ועמידה בלוח-הזמנים.

בתגובה להבהרות נציגי החברות, שהשתתפו בישיבה, על תקלות ושיבושים בלתי צפויים, טען הרב זיידמן כי תפקיד החברות לתת שירות אמין וסדיר והעירייה מבקשת לפעול בדרך של הידברות, כדי להימנע מהצורך לפנות למשרד התחבורה לשקול את הפרטת הקווים.

מר יוסף כהן, נציג משרד התחבורה, הבהיר כי בכל מקרה של אי עמידה בלוח-הזמנים ניתן להגיש תלונות למשרד, ונציגיו יטפלו בהן כראוי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד